בוגרי ובוגרות התוכנית משתלבים במגוון תחומי תעסוקה, לדוגמה: מחקר, הנחיה, ריכוז והדרכה של שינוי חינוכי בסביבות עתירות טכנולוגיה במערכות חינוך פורמאליות ובלתי פורמאליות; עבודה במחלקות הדרכה של ארגונים, כגון תעשיות הידע (תעשיות הי-טק ואד-טק); עיצוב, פיתוח והערכה של סביבות למידה והדרכה מוגברות טכנולוגיה, תוכנות, ומשחקים חינוכיים; הוראה במוסדות להשכלה גבוהה, במכללות למורים, וכן בבתי ספר המטמיעים טכנולוגיות למידה. הנכם מוזמנים להכיר חלק מבוגרינו.

ד"ר עקיבא ברגר – בוגר מסלול התואר השלישי בהנחייתם של ד"ר אורן גולן ופרופ' איילת ברעם-צברי

אוגוסט, 2023

ד"ר עקיבא ברגר קיבל התואר השלישי באוגוסט, 2023. עקיבא כותב על לימודיו כך:
הקשר שלי עם ד"ר אורן גולן התחיל בעקבות עבודתי עם יעקב דון ז"ל. כחלק מלימודי הדוקטורט, חקר יעקב בהנחייתו של אורן את נושא גבולות הגזרה של הניו מדיה בציבור הדתי לאומי. ב 2015 הצטרפתי אל יעקב כעוזר המחקר שלו ומשם התגלגל לו הקשר ביני לבין אורן. 
בעקבות הקשר עם שניהם התחלתי להתעניין בהשפעת האינטרנט על סמכות דתית באופן כללי. הדוקטורט שלי מתמקד בהשפעת האינטרנט על סמכות דתית בציבור הדתי לאומי. הדוקטורט סוקר את פעילויות הרבנים ובני הציבור וכן מנתח את התוכן עצמו שמתהווה באינטרנט. 
אני לא יכול להודות מספיק למנחה שלי, אורן גולן וכן למנחה המשנית שלי איילת ברעם-צברי מהטכניון, על כל ההשקעה שלהם ועל העבודה המשותפת שעשינו ביחד.
 

!

אמל סמור-קיסר – בוגרת מחזור ט"ז (תשפ"א), תואר שני במסלול פרוייקט הגמר

אוגוסט, 2023

חווית הלמידה שהייתה לי במהלך הלימודים בתוכנית לטכנולוגיות בחינוך שונה מאלו שהכרתי וחוויתי עד כה. למדתי הרבה על עצמי ועל איך אני לומדת. הקהילה שנבנתה והאקלים התומך שנוצר תרמו להתפתחות והעצמה האישית שלי.
 
גורם עיקרי שעורר בי מוטיבציה פנימית ללמידה הוא העובדה שהמנחים של הקורסים נתנו בי אמון, סמכו עליי והאמינו בי. זה הגביר את תחושת האחריות האישית שלי ועודד אותי להשקיע מאמצים בלמידה.
 
לחזור לספסל הלימודים הייתה החלטה קשה, אך נחוצה. רציתי לעשות שינוי בקריירה. במהלך הלימודים החלטתי "לחשב מסלול מחדש", ואכן עם סיום התואר התחלתי את המסע שלי בקריירה חדשה בתחום טכנולוגיות בחינוך. כיום אני עובדת בעמותת סנונית.
 
תודה לכולם על חווית למידה שונה ומיוחדת.
 
אמל יקרה, שמחנו ללמוד איתך וממך, ברכות על קבלת התואר השני! הרבה בהצלחה!

ליטל טולדנו צדוק – בוגרת מחזור ט"ז (תשפ"א), תואר שני במסלול פרוייקט הגמר

יוני, 2023

שנים שרצתי ללמוד תואר שני ומאוד התלבטתי מה והיכן ללמוד. ללא ספק עשיתי את הבחירה הכי נכונה וטובה עבורי!
לפני הכל, התוכנית הוותה עבורי משפחה, הכרתי אנשים מופלאים ממגוון הקשת החברתית. המיפגשים לא התמקדו רק בהעברת ידע אלא גם ביצירת מעטפת חברתית ורגשית. צוות המרצים מקצועי ברמה אחרת, אכפתי, סבלני ואדיב. תמיד הייתה הרגשה וידיעה שיש לי לפנות בכדי לקבל סיוע והכוונה.
חווית הלמידה הייתה ייחודית, נחשפתי לנושאים חדשים, העמקתי בנושאים שהכרתי, הכרתי כלים טכנולוגים חדשים, דרכי הוראה , ניתוח ואיבחון חדשים.
בעולם שבו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי ניפרד מחיינו עלינו לרכוש כלים ומיומנויות שיהיו לנו לעזר בהוראה שלהו בכיתה, במפגשים מול צוותי הוראה וגם עם ילדיני האישיים.
ללא ספק זוהי המגמה הכי הכי!
עם התואר השני שלי נפתחו לי דלתות במקומות עבודה רבים בהם אני יכולה להשתלב במשרד החינוך ומחוצה לו.
אני רוצה להודות לצוות התוכנית ולחבריי לשולחן הלימודים על שנתיים מופלאות של צבירת ידע, כלים, מיומנויות והמוו במון חוויות.
 

אדם בן נתן – בוגר מחזור י"ד (תשע"ט), תואר שני במסלול תזה

יוני, 2023

הלימודים לתואר שני בתוכנית לטכנולוגיות בחינוך באוניברסיטת חיפה שינו את את תפיסותיי לגבי למידה באופן כללי ולבטח את תפיסתי לאופן שבו נראית הלמידה וההוראה באוניברסיטה. 

הגורם המשמעותי ביותר הוא שבתוכנית לומדים כמו שמלמדים שצריך ללמוד וללמד. ראשית, במגמה יש ערך גבוה לחוויה הוליסטית של הסטודנטים כלומדים. מתייחסים לכל ההיבטים הקשורים ללמידה, הקוגניטיביים, הרגשיים והחברתיים. סטודנטים שלומדים במגמה הם חלק מקהילה של לומדים שבונים ביחד משהו מיוחד. לא רק ידע ספציפי שנבנה בעקבות השתתפות בקורס, אלא גם תרבות למידה ושיתוף פעולה שהיא שונה לגמרי. הקורסים נלמדים לפי האידאל של איך למידה אמורה להיראות.
כשמסיימים את התוכנית, לא רק שלומדים את התיאוריה של איך למידה צריכה ויכולה להיראות, אלה גם מגיעים עם חוויות קונקרטיות שיוצרות הבנה עמוקה יותר ויכולת גבוהה יותר ליישם את הידע התיאורטי שנרכש במהלך התואר. מעבר לכך, הפרויקטים השונים שעושים הם מעשיים ובונים מיומנויות המשלבות את המומחיות שהולכת ונבנית במהלך התכנית.
 

באופן אישי התפתחתי מאוד כלומד בתוכנית. בחלק מהקורסים ההתבוננות על עצמינו כלומדים היה מובנה כחלק מהקורס וכך גם הדיאלוג הפתוח עם חברים אחרים לקורס על החוויה של הלמידה השיתופית. מעבר לכך, הקורסים פתחו בפניי מגוון אפשרויות פדגוגיות שלא הכרתי קודם ושהיה קשה לי לדמיין מכיוון שלא התנסיתי בהם. למדתי איך לפתח חשיבה סטטיסטית אצל לומדים, איך למשחק וגם איך לייצר קהילה בונת ידע. 

הלימודים במגמה הם חוויה שחבל לפספס לכל איש חינוך.
 

אורלי גרציקוב – בוגרת מחזור ט"ז (תשפ"א), תואר שני במסלול פרוייקט הגמר

יוני, 2023

במסגרת התואר השני בתוכנית לתואר שני בטכנולוגיות בחינוך, אוניברסיטת חיפה, חוויתי למידה משמעותית תוך כדי למידה, התנסות וחקר. הלמידה איפשרה לי ולחבריי מקהילת הלמידה את החופש לחקור, לטעות, לגלות ולהתנסות, לפתח רעיונות, להביע את עצמינו ולהנות מהלמידה. מעבר לזה, בין הדברים שעוררו את המוטיבציה שלי כלומדת היו הדרכים היצירתיות, שותפי ללמידה ושימוש במשחוק בהבניית הידע ובהעצמת תהליך הלמידה. הלמידה האירה בי את הרצון ללמוד לחקור ולהעמיק את הידע. 

ברצוני להודות לצוות הסגל של התוכנית לטכנולוגיות בחינוך שהעביר לי את ההנאה בלמידה המשמעותית ואפשר לי להשתמש בכלים פדגוגיים המותאמים לעשייה הדיגיטלית המתקדמת. 

יהודית  המרשלג – בוגרת מחזור ט"ז (תשפ"א), תואר שני במסלול פרוייקט הגמר

יוני, 2023

הלימודים לתואר השני במסגרת המגמה לטכנולוגיות  בחינוך היו עבורי חוויה משמעותית ועמוקה מאוד. מלבד התכנים האקדמיים המרתקים אליהם נחשפתי, למדתי המון מחוויית הלימוד עצמה אשר במקרים רבים אפשרה לי לקיים רפלקציה על תכני התואר.

 

תהליך הלמידה העשיר אותי הן מבחינה אישית והן מבחינה מקצועית. המטלות האישיות כמו גם הקבוצתיות העמידו בפני אתגרים שונים ודרשו חשיבה יצירתית, עבודה איכותית בצוות והעמקה מתמדת בתכנים המקצועיים.

אני מוקירה תודה על סגל  המרצים האיכותי, המקצועי והקשוב אשר חשף בפני ובפני עמיתיי השקפות שונות על התכנים בהם עסקנו והגביר את המוטיבציה להמשיך ללמוד ולהתפתח. בזכותם ובזכות קהילת הסטודנטים תהליך הלמידה היה מעמיק, מעניין ומשמעותי.

עביר הנו – בוגרת מחזור ט"ו (תש"ף), תואר שני במסלול פרוייקט הגמר

יוני, 2021

התחלתי את לימודי התואר השני ברגשות מעורבים של התלהבות לצד דאגה. מצד אחד נרשמתי לתואר בשביל להעשיר את הידע שלי, ללמוד תכנים חדשים שהם רלוונטיים לעולם החינוך ורציתי להתפתח גם מבחינה אישית. מצד שני הדאיגה אותי העובדה שאני מגיעה ללימודים בלי ניסיון בהוראה, חששתי שזה יהווה חיסרון ושאולי אני לא מספיק מוכנה להתחיל שלב חדש זה בחיי האקדמיים. מהר מאוד מצאתי בתוכנית שלנו מקום בטוח, תומך ומעצים. מקום הנותן לכל אחד הזדמנות ללמוד לפי הקצב שלו, מקום המאמין שכל אחד הוא חשוב ומשמעותי לשאר ואשר בו כולנו הרגשנו שייכים, מקובלים ומיוחדים.

אני והחברים שלי לצוות זכינו להפוך את החלום שלנו למציאות, עיצבנו סביבה למידה חלופית הכוללת למידה שיתופית ואינטראקטיבית תוך רתימת הטכנולוגיה לקידום הלמידה ושיפור היחס כלפיה ולפיתוח מיומנויות השפה האנגלית והנגשת השימוש בה. סביבה אשר שמה את התלמידים במרכז ומובילה אותם להצלחה ולמימוש הפוטנציאל הטמון בהם באמצעות למידה שיתופית ומהנה. בזכות הליווי והתמיכה שקבלנו מסגל התוכנית המדהים וגם כן מהחברים שלנו לקורס התחלנו את התהליך עם הרבה אנרגיות חיוביות, אותם שידרנו לכולם לאורך כל התהליך. בפרויקט היה חשוב לנו להדגיש את המושג למידה משמעותית המבוססת על למידה קונסטרוקטיביסטית, בה התלמידים חוקרים וכותבים ומפעילים את הפעילויות השונות בעצמם.

במהלך הלימודים השתתפתי במגוון קורסים מעניינים, למדתי לא מעט, גם בנושאי הקורסים אבל גם על החיים, על מיקוד, על רצינות, על עמידה ביעדים. עם כל קורס וסמינר שהסתיים בהצלחה, הועצמתי והשתפרת עוד קצת, עליתי עוד דרגה. תודה לכל קהילת התוכנית לטכנולוגיות בחינוך על ההזדמנות להיות יצירתיים ולשאוף לחדשנות פדגוגית ולספק לנו חווית למידה מעצימה, מהנה ויוצאת דופן.

ליאור אלגד – בוגרת מחזור י"ב (תשע"ז), תואר שני במסלול תזה בהצטיינות דיקן הרשות ללימודים מתקדמים

מאי, 2021

הלימודים בתוכנית לטכנולוגיות בחינוך פתחו בפני צוהר לעולם מרתק של חקר וגילוי, העשירו אותי מאוד מבחינה אישית וסייעו לי להתפתח ולצמוח מבחינה מקצועית ואקדמית. לאורך כל הדרך למדתי וקיבלתי השראה מעמיתיי ללימודים ומסגל המרצים האיכותי של התוכנית, שהציגו השקפות שונות אודות התכנים בהם עסקנו, הגבירו את רצוני להעמיק בהבנה של התכנים השונים אליהם נחשפתי בלימודיי, ובעיקר הפכו את חווית הלמידה שלי לחוויה מהנה ומשמעותית עבורי. אט אט, בתהליך מדורג, בניתי את הידע שלי בתחום מדעי הלמידה, דייקתי את תחומי העניין שלי וגיבשתי את זהותי המקצועית בפן החינוכי פדגוגי. 
בעקבות לימודיי זכיתי להתקדם ולהשתלב במגוון משרות ותפקידים מעניינים, ביניהם: ריכוז תחום הפדגוגיה בבית ספרי, משרת הוראה והנחייה במחלקה ללימודי המשך של הפקלוטה לחינוך באוניברסיטת חיפה, ומשרת הדרכה בתחום הטכנו-פדגוגי במחוז חיפה. 
אני מוקירה תודה על ההזדמנות והזכות לקחת חלק בקהילת הלומדים של התוכנית לטכנולוגיות בחינוך, אין ספק שהלימודים תרמו לי מאוד בהיבט המקצועי!
 
את עבודת התזה שלי כתבתי בהנחייתם של פרופ' דני בן- צבי מהחוג למדעי הלמידה וההוראה ופרופ' תמר וייס מהחוג לריפוי בעיסוק. 
העבודה עסקה בבחינת הקשר בין מיומנות מוטוריקה גסה, הבאה לידי ביטוי בסביבת למידה של משחק וירטואלי, ובין מיומנות של מוטוריקה עדינה ותפקודי קשב של ילדים עם התפתחות טיפוסית. 
העיסוק בבחינת שאלה מחקר זו נבעה מתוך רצון להבין האם קיים קשר בין שלושת מיומנויות הבסיס הללו, שמהוות חלק בלתי נפרד מתפקודו של לומד ומשפיעות על קיום של תהליכי למידה משמעותיים. בחינת שאלת המחקר התבצעה בסביבה של משחק וירטואלי שפותח במיוחד עבור המחקר, וייצג סביבת למידה חדשנית אשר מגוונת את תהליכי הלמידה ומגרה לומדים לפעולה.

סמירה מחאג'נה – בוגרת מחזור ט"ו (תש"ף), תואר שני במסלול פרוייקט הגמר

יוני, 2021

אחרי 20 שנה מצאתי את עצמי שוב על ספסל הלימודים. הפעם, באוניברסיטת חיפה. עם הרבה חששות ודאגות, קריירה תובענית ברקע, בנוסף להיותי אימא לשלוש בנות יקרות.
למרות כל האתגרים לא ויתרתי, קידמתי את עצמי ואת יכולותיי. רכשתי הרבה מיומנויות של ניהול זמן, נחישות ויצירתיות. פיתחתי למידת עומק שיתופית עם עמיתיי הסטודנטים. כל זה התאפשר בזכות סגל התוכנית לטכנולוגיות בחינוך שליווה אותנו כל הדרך ונתן לנו- "הקהילה"- תחושת משפחתיות ושייכות וראה בנו כשותפים לעשייה החינוכית. מצאנו תמיד אוזן קשבת גם בלמידה פנים אל פנים וגם בלמידה מרחוק.

במהלך לימודיי הייתי חלק מצוות שפיתח, הפעיל וחקר סביבת למידה אשר נותנת לתלמידים במה המקדמת את יכולות הביטוי שלהם ואת אוצר המילים שלהם בשפה האנגלית. במה המאפשרת להם להתבטא בטבעיות באנגלית תוך הפקת סרטון לימודי, אינטראקטיבי ומהנה. מהפרויקט למדתי כי שילוב כלים דיגיטליים מתאימים בלימוד השפה אנגלית יכול לתווך ולהקל על אתגרים רבים עמם מתמודדים התלמידים שלנו. ובכך, לחלל שינוי בתהליכי הוראה ולמידה. התוכנית לטכנולוגיות בחינוך אפשרה לפרויקט שלנו להפוך מחלום למציאות תוך הלווי המקצועי המתמיד והתומך.
הקורסים, הסמינרים ומיטב המרצים והחוקרים תרמו לי רבות לימודית ומקצועית. הודות לחוויות הלמידה המצמיחות, המרגשות והמהנות, סיימתי את שנות הלימוד בתואר ב"נוכחות מלאה" !!
באתי ללמוד כיחידה וסיימתי את התואר עם משפחה שנייה תומכת ואוהבת.

אינה מטלה – בוגרת מחזור י"ג (תשע"ח), תואר שני בהצטיינות במסלול פרוייקט הגמר

מאי, 2021

סיימתי את לימודיי בתוכנית כמעט לפני שנתיים, ואני שמחה על כל רגע שהחלטתי להגיע וללמוד בתוכנית. הלימודים בתוכנית הרגישו לי כמו משפחה – בכל שבוע נהניתי מאוד להגיע ולפגוש את חבריי ללימודים. הלימודים בתוכנית היו מרתקים ומעניינים מאוד! הם העשירו מאוד את הידע שלי ופתחו את נקודות המבט שלי כלפי תחומים ונושאים שונים.
המרצים איתם למדתי הינם מדהימים – שמחה מאוד שיצא לי ללמוד עם כל אחד ואחת מהם!
במהלך הוראתי בתור מחנכת כיתה אני עושה מאמצים לשלב את מה שלמדתי בתוכנית, וכן שואפת להמשיך ולהתפתח בתחום טכנולוגיות הלמידה. 
כל מה שנותר להגיד זה תודה רבה על ההזדמנות להיות חלק מהתוכנית המדהימה הזו!
 
פרויקט הגמר שלי ושל שותפותי עדי רחמים וטניה גרינקו, היה: "ליגת העל". מטרת הפרויקט הייתה להעלות את הרגולציה העצמית והמשותפת של התלמידים באמצעות למידת חקר.

פאטמה ח'ואלד – בוגרת מחזור ט"ו (תש"ף), תואר שני במסלול פרוייקט הגמר

יוני, 2021

הלימודים בתוכנית טכנולוגיות בחינוך באוניברסיטת חיפה סייעו בגיבוש הזהות האישית והמקצועית שלי, אפשרו לי להבין את התהליכים הפנימיים שעוברים עליי בלמידה ולטפח ולקדם אותן. תהליך הלמידה שחוויתי האיר בפניי את האמונה בעצמי ולקבל את האחר בצורה הבונה שיתופיות למען הובלת תהליכי למידה משמעותיים כחלק מקהילה בונת ידע.

במהלך התואר טיפחתי את היכולות המחקריות והאקדמיות ולמדתי איך לקשר בין התיאוריה לפרקטיקה ואיך להפוך חלום למציאות. עיצוב פרויקט הגמר מתמקד בקידום הלמידה החברתית הרגשית באמצעות אינטראקציות חברתיות בעולם וירטואלי, תהליך העבודה על הפרויקט אפשר לי להבין את היסודות של מדעי הלמידה, לראות את העומק בלמידה, להבין את מורכבות האתגר החינוכי, לחקור וליצור פתרון מותאם.

הקהילה של טכנולוגיות בחינוך היא קהילה בונה הנותנת ערך גבוה ללומד, מאמינה ביכולות של כל אחד מחבריה ומקדמת אותו, רואה בכל אחד כאדם ייחודי בחשיבתו ומקומו ומאפשרת לו להתחבר לתחומי עניין ולחקור אתם. יחד עם מתן מוטיבציה ותשוקה לפיתוח פדגוגי המשלב טכנולוגיות למידה.

תודה רבה לסגל התוכנית שאפשרו לי לשקף באופן עצמאי את התובנות, הרעיונות והאתגרים, לעבור תהליך רפלקטיבי מקדם. וסייעו לי בפיתוח מיומנויות למידה מותאמות לעידן החדש עם מתן אוטונומיה לחקור ולהתעמק בנושאים שמעניינים אותי.

הלימודים לתואר השני בנו לי בסיס חזק לפיתוח תוכניות למידה חדשניים לבני נוער, במסגרות פורמליות ובלתי פורמליות המבוססים על מחקרים אמפיריים באופן מותאם לצורך האישי והמקצועי, במטרה לקידום מיומנויות המאה ה-21 .

שירן מלמן – בוגרת מחזור י"ד (תשע"ט), תואר שני בהצטיינות במסלול פרוייקט הגמר

מאי, 2021

הלימודים בתוכנית "טכנולוגיות בחינוך" באוניברסיטת חיפה, הרגישו לי כמו רכבת הרים משומנת היטב. כמו בכל מסע, גם כאן ידעתי עליות ומורדות, כאשר היה לי ברור שמטרתה של כל "נפילה" היא לכוון ולדייק את האני המקצועית. במהלך התואר נחשפתי לדרכים רבות לשילוב הדבר המופלא שנקרא "טכנולוגיה", בכל מקצוע ותחום לימוד. דוגמה לכך היא הלמידה שלנו במתחם ה-FLS. בעקבות החוויה הטובה, החלטתי לנסות להטמיע את מרחב למידה העתידי בבית ספר בו אני עובדת, הפרויקט עבר אישור בימים אלו, ובתחילת שנה"ל הקרובה תלמידיי ותלמידותיי יוכלו להפיק את המירב מלמידה חדשנית ומאתגרת. במקביל לפרויקט זה, אני עומדת בראש מיזם שנקרא "מסע מהכיתה"- לימודי השואה בתיכונים באמצעות משקפי VR, אשר זכה להכרה ותמיכה במסגרת תחרות יזמות של אוניברסיטת חיפה ו-HIL Fund.

את פרויקט הגמר ביצעתי וכתבתי ביחד עם הסטודנטית המבריקה, רות אדרי, ושמו היה "קלקלון-קל לי בחשבון!". קלקלון הוא יישומון שפיתחנו עבור ילדים ומבוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ברמה קלה, שעיקרו תרגול חשבון שימושי (שימוש בכסף), בו מבצעים המשתמשים סימולציות קנייה בחנויות שונות.

אזדהאר ח'ואלד – בוגרת מחזור ט"ו (תש"ף), תואר שני במסלול פרוייקט הגמר

יוני, 2021

התואר השני בטכנולוגיות בחינוך איפשר לי לגלות את עצמי מחדש, לפתח מיומנויות אישיות ומקצועיות מותאמות לעידן הדיגיטלי ולבנות חזון לפיתוח קריירה בתחום עיצוב למידה.

במהלך הלימודים הייתי שותפה לפיתוח והפעלת פרויקט חינוכי לטיפוח למידה רגשית חברתית באמצעות אינטראקציות חברתיות בעולם וירטואלי. התהליך של העיצוב, ההפעלה והמחקר של הפרויקט תרם לי לגבש תובנות משמעותיות בנושא התמודדות עם אתגרים חינוכיים באמצעות כלים טכנולוגים ויצר שאלות חדשות שיובילו אותי להמשיך לסלול את הדרך לעבר הגשמת החזון.

השתתפתי במגוון קורסים וסמינרים חדשניים ומעניינים במגוון נושאים חינוכיים אשר עזרו לי לחדד את הראייה החינוכית ולהבין את המשמעות והפוטנציאל של שילוב טכנולוגיות בחינוך.

זכיתי בחווית למידה מעוררת השראה עם קהילה בונה ותומכת שביססה תחושת שייכות ומשפחתיות, גם בלמידה מרחוק. אני מודה על ההזדמנות להכיר אנשים מוכשרים וללמוד ממיטב החוקרים והמומחים על איך לנצל את הטכנולוגיה לקידום חינוך משמעותי.

המרצים איתם למדתי הינם מדהימים – שמחה מאוד שיצא לי ללמוד עם כל אחד ואחת מהם! במהלך הוראתי בתור מחנכת כיתה אני עושה מאמצים לשלב את מה שלמדתי בתוכנית, וכן שואפת להמשיך ולהתפתח בתחום טכנולוגיות הלמידה.  
כל מה שנותר להגיד זה תודה רבה על ההזדמנות להיות חלק מהתוכנית המדהימה הזו!

רות אדרי – בוגרת מחזור י"ד (תשע"ט), תואר שני בהצטיינות במסלול פרוייקט הגמר

מאי, 2021

"מכשולים הם הדברים המפחידים שאתה רואה כשאתה מוריד את העיניים מהמטרה שלך" הנרי פורד

הייתה לי התלבטות גדולה לגבי תחילת הלימודים שלי לתואר שני, לא ידעתי איך אצליח לתמרן בין כל התפקידים החשובים בחיי (רעיה, אם, מנהלת במשרה מלאה…).  מאוד חששתי. כבר בקורס הראשון התמודדתי, יחד עם חברי לכיתה, עם הפחדים הללו ולמדתי לשלוט בהם. מאותו הרגע נפתח בפניי עולם חדש של חינוך והוראה שלא הכרתי.

נחשפתי לדרכי הוראה ולמידה חדשים תוך כדי התנסות , מה שתרם להתפתחותי המקצועית והאישית כאחד. הצוות (החל מהמזכירות, מרצים וצוות ההנהלה), מתחם הלימודים המיוחד והקורסים המעניינים והחדשניים היוו עבורי מקור השראה ולמידה.  

אני חייבת לציין כי הלימודים בתוכנית לטכנולוגיות בחינוך שינתה את הדרך בה אני רואה איך שיעור אמור להיות ,את הדרך בה אני רואה את תלמידיי ובכלל את הדרך בה אני רואה את עצמי כמשפיעה על דור העתיד.

במסגרת הפרויקט "קלקלון – קל לי בחשבון" שעיצבתי עם שירן מלמן, פיתחנו אפליקציה "קלקלון" ואתר מלווה למורה עבור הוראת תלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית.

האפליקציה כוללת פעילויות המקנות הזדמנויות לתרגול בטוח והכנה לפעילות חוץ בית ספרית בחיים האמתיים ומורכבות מאלמנטים הקרובים לעולמם ומוצגות כמשחק מהנה. 

אורנה וקנין – בוגרת מחזור י"ב (תשע"ז), תואר שני במסלול תזה בהצטיינות דיקן הרשות ללימודים מתקדמים

מאי, 2021

במסגרת לימודי בתוכנית לטכנולוגיות בחינוך נחשפתי לתיאוריות ולדרכי הוראה ולמידה חדשניות. תיאוריות ושיטות אלו יושמו בתהליכי הלמידה, הלכה למעשה ובאופן אותנטי, בסביבת למידה עתידית. עקרונות ללמידה מיטבית נלמדו תוך עריכת תהליכים רפלקטיבים מעמיקים והתנסות במודלים מגוונים ללמידה אשר אפשרו לי להכיר את עצמי כלומדת.

המציאות בשנתיים האחרונות זימנה עבורי, במסגרת תפקידי כמורה וכרכזת תקשוב במוסדות חינוך, התמודדות עם צרכים אמיתיים שעלו מהשטח בנושאים כגון: למידה הברידית, למידה בסביבה שיתופית, למידה מקוונת  מיטבית ועוד. לימודי בתוכנית לטכנולוגיות בחינוך, אפשרו לי להפוך מושגים תאורטיים אלו לתובנות אמיתיות אשר התגבשו במהלך התנסות אישית בלמידה. 

בהיבט האישי הייתה הלמידה בתוכנית חוויה מאתגרת מאוד. פסעתי במהלכה בשבילים שלא הכרתי לפני כן. עמדו בפני משימות מרובות ומורכבות. אולם, מעולם לא הרגשתי לבד. בכל תהליך הלמידה היו איתי חברי ללימודים, עוזרי הוראה תומכים ומכוונים ומרצים מקצועיים ומסורים אשר היו עבורי מקור להשראה. הודות לכל אלו זכיתי בשנים מבורכות של התפתחות והעצמה אישית.

עבודת התזה שכתבתי בהנחיית פרופ' דני בן-צבי, עוסקת בביטויי אי-ודאות של תלמידים צעירים במהלך הסקה סטטיסטית בלתי פורמלית ומידול. מחקר התזה מציע מסגרת תאורטית לאפיון מעמיק של רמות חשיבה עם אי-ודאות של ילדים צעירים העוסקים בחקר סטטיסטי ובמידול. אפיון זה עשוי לסייע בזיהוי והבנה של דפוסים ומגמות בהתפתחות החשיבה הסטטיסטית של ילדים צעירים ובפרט החשיבה שלהם עם אי וודאות. במישור הפדגוגי, המחקר תורם להבנת הקשר בין פדגוגיות המשלבות מידול ובין התפתחות החשיבה הסטטיסטית של הילדים.

חשוב לי להודות באופן מיוחד לפרופ' דני בן צבי על הנחיה תומכת בתהליך כתיבת עבודת התיזה ועל מקצועיות ללא פשרות ולמיכל דביר על השותפות והתמיכה בתהליך הכתיבה. 

 

ניר נחום – בוגר מחזור י' (תשע"ה), תואר שני

ינואר, 2018

שמי ניר נחום, כיום אני ראש תחום אפליקציות ואינטרנט במכללת אורנים ואחראי על פיתוח טכנולוגיות הלמידה במערכות מידע במכללה. ב- 20 שנה האחרונות אני חי ונושם את תחום מערכות המידע והאינטרנט.

את לימודי בתוכנית התחלתי במקביל לעבודתי במכללת אורנים, הרגשתי שאני צריך להתפתח בכיוונים של טכנולוגיות למידה אשר ישלימו את הידע שלי במערכות מידע ויקרבו אותי לשטח. נחשפתי בתוכנית לסגל מדהים שממש הרגיש כמו משפחה וללימודים בתוך קהילה למידה משמעותית שעיצבה אותי ברמה האישית והמקצועית. 

 

למדתי שיש צורות שונות ללמידה, למדתי לחקור ולשאול שאלות. הלמידה הייתה מאתגרת בכל פעם מחדש, הפרויקטים היו מעניינים ומגוונים והרגשתי שיש משמעות לעשייה ושאני באמת יכול לקחת את את מה שאני לומד לשטח וליישם את השיטות והטכניקות. כיום במסגרת עבודתי אני מרגיש שהכלים שקיבלתי עוזרים לי בצורה משמעותית לשיפור תהליכים בארגון, לפיתוח יזמויות חדשות, קבלת החלטות והקמה של פרויקטים מקצה לקצה. החיבור בין תחום מערכות המידע לתחום טכנולוגיות הלמידה שינה עבורי את החיים ונתן לי את האפשרות לחבר את התחומים ולתת מענה לפדגוגיה באמצעות טכנולוגיה. חלק חשוב הוא הקשרים שנוצרו בין חברי התוכנית אשר נשמרים גם היום לאחר סיום התואר ותורמים אחד לשני באפיקים שונים.אני שמח על החלטתי להצטרף לתוכנית ולהיות חלק ממוביל שינוי אמיתי. תודה על ההזדמנות להיות חלק מהקהילה המדהימה הזו!ו

סוזנה גלנטה, בוגרת מחזור ט', תואר שני

נובמבר, 2017 

סיימתי את לימודי בתוכנית בהצטיינות בשנת 2015.

נהנתי מאוד מהם וחוויתי צמיחה עצומה בפן המקצועי וגם האישי. למעשה, הלימודים הוסיפו לי עומק וקיבלתי כלים רבי ערך ששידרגו את העבודה שלי בצורה משמעותית ביותר.

במקור אני מורה לאנגלית ואני בעלת ניסיון של של כ-30 שנה.  מאז 2009 הובלתי פרויקטים אינטרנטים שיתופיים עם כיתות מחו"ל לצורך למידה אוטנתית של השפה וחיבור תלמידיי לעולם שמחוץ לכותלי הכיתה, ועל כן זכיתי בפרס נחמה שני ז"ל ליישום תקשוב בחינוך. ב-2011 נבחרתי להיות באקדמיה למורים הראשונה של גוגל וכך הפכתי ל-Google Certified Innovator.  הגעתי ללימודים בתוכנית עם רצון להמשיך להתפתח וללמוד. ובכן, לאחר לימודיי מצאתי את עצמי פותחת בדרך חדשה מחוץ לבי"ס תיכון שבו עבדתי כמורה. מאז היו לי תפקידים שונים ועסקתי בפרויקטים מגוונים וחדשנים. בשנות 2015-2016 הייתי מנהלת פרוייקט רב תרבותי שחיבר בין בני נוער ערבי ויהודי בשישה בתי ספר ברשת אורט ישראל, שכונה "Hangouts for Negotiation", בשיתוף עם שגרירות ארה"ב וחברת גוגל. הייתי גם אחראית על עיצוב סביבת הלמידה והכשרת המורים בפרויקט.  לאחר מכן, הייתי מדריכה פדגוגית בפרקטיקום ומרצה בדידקטיקה לסטודנטים להוראת אנגלית במכללת בית ברל. שם הובלתי פרויקט רב תרבותי "Shared Education" בשיתוף עם מט"ח. כיום אני מרצה בקורסים על שילוב טכנולוגיות בהוראה במכללת סמינר הקיבוצים (במסלול של הוראת אנגלית) ובמכללת גורדון (במסלול של הוראת ספרדית). בנוסף, אני עובדת בתיכון הווירטואלי של מט"ח ושם אני מפתחת תוכן ומלמדת קבוצה שמורכבת מתלמידות מרקעים ומקומות שונים בארץ. בחודש אוקטובר אחרון הייתי אחד הדוברים מה-LTSIG strand של ה-IATEFL בכנס בינלאומי במלטה  –"English for 21st Century Skills"– ובו דיברתי על "Preparing for Life in a Multicultural and Interconnected World".

 

ניר תדהר, בוגר מחזור ו', תואר שני

אוקטובר, 2017 

שמי ניר תדהר, כיום מנהל למידה גלובלי בחברת סטרטסיס – החברה המובילה בעולם בתחום ההדפסה בתלת מימד. אב לשלושה בנים שובבים, נשוי לסוניה, גר ברחובות. כיום אני אחראי על עיצוב תפיסת הלמידה בארגון, פיתוח וניהול תהליכי למידה והכשרות משלב הכניסה לארגון, הכשרות מקצועיות לעובדים ומנהלים ועד פתרונות למידה מותאמים ללומד לפיתוח אישי ומקצועי. סטרטסיס מונה כ 2500 עובדים על פני כ 30 מדינות. 600 עובדים בישראל, כ 1500 ברחבי ארה"ב והשאר ברחבי העולם. לפני סטרטסיס עבדתי כיועץ פיתוח הדרכה עצמאי, מנהל צוות פיתוח הדרכה בפלאפון ומנהל מחלקת הדרכה וטכנולוגיות למידה בפלאפון.בנוסף, אני עובד כיועץ לתהליכי למידה וניהול וכמרצה על עולם הלמידה בכלל ותהליכי הדרכה ולמידה בארגונים בעידן המידע בפרט. 

הלימודים בתוכנית פתחו לי אופק חדש על המקצוע וגרמו לי להתאהב מחדש בעולם הלמידה (אני בתחום כבר 17 שנה, כמו בנישואין ארוכים צריך מדי פעם למצוא סיבות להתאהב מחדש): חוויתי על בשרי חווית למידה משמעותית, עמוקה, מרגשת וקהילתית. הבנתי כמה חווית למידה משמעותית יכולה להיות מעוררת ומעצבת ברמה האישית והמקצועית.  נחשפתי ועבדתי מקרוב עם סגל התוכנית שהקנה לי ידע רב, עומק ואושר מקצועי אבל בעיקר איתגר אותי וגרם לי להתפתח ולפתח יכולות ומיומנויות חדשות שלא היו מפותחות מספיק- דרך האינטראקציות האישיות, המטלות בקורסים, סמינריונים ועבודת קבוצתיות ובעיקר בתהליך כתיבת התיזה בהנחייתה של יעל קלי המדהימה! למדתי רבות ובצורה עמוקה על תיאריות למידה, שיטות, כלים וטכניקות ועל למידה בחינוך והעמקתי את הידע התיאורטי שלי. למדתי מיומנויות למידה חדשות- למדתי לחקור, השתפרתי בחיפוש בכתיבה ובקריאה,  והתאהבתי בעולם המחקר האקדמי, אליו אני מקווה לחזור בעתיד. והכי חשוב- למדתי ללמוד ונהניתי מאוד!

מור קאשי, בוגרת מחזור י', תואר שני בתוכנית

אוקטובר, 2017

שמי מור, אני בוגרת תואר ראשון בחינוך מיוחד ותואר שני בטכנולוגיות בחינוך.  התחלתי את הלימודים במקביל לעבודתי כמורה, מפני שהרגשתי שאני רוצה ללמוד ולהתפתח.

הלימודים בתוכנית היו שונים מכל מה שהכרתי וחוויתי בעבר! המרצים לא העבירו לנו את הידע וסיכמו עבורנו את המאמרים. לראשונה- האחריות על הלמידה הייתה שלי (לקרוא את המאמר ולבצע משימות שונות בבית ביחד או לבד) ובכיתה עשינו הרבה דברים שהם לא לסכם את המאמר או לקרוא אותו (מעגלי רפלקציה על תהליך הלמידה, דיוני עומק על נושאים שעולים מהמאמרים, העמקה והבנייה של המאמר בכיתה, עבודה בקבוצות וכו). תהליך הלמידה היה מרתק ומשמעותי עבורי!!  עם סיום לימודי התואר השני, יצאתי לדרך חדשה וכעת אני עובדת בעמותת תפוח. במסגרת התפקיד שלי אני מייעצת למורים כיצד לעצב שיעורים המותאמים לחיים בחברת המידע בשילוב טכנולוגיות וכלים דיגיטליים. אני מרגישה שבזכות הלימודים בתוכנית, יש לי את היכולת, הידע והכלים לבצע את התפקיד בהצלחה. אני נעזרת על בסיס יום יומי במאמרים שקראנו ושואבת המון השראה ורעיונות מהאופן שבו חוויתי את תהליך הלמידה בתוכנית ומהדרך שבה המרצים עצבו את סביבות הלמידה עבורנו. בנוסף, התקבלתי לתוכנית העמיתים של MindCET (תוכנית יזמות למורים). הפרויקט שלי עוסק בנושא של 'אוריינות דיגיטלית' וכמובן שההשראה הגיעה מהקורס של ד"ר שרית ברזלי בנושא 'אוריינות דיגיטלית' שהיה משמעותי במיוחד עבורי. אין לי ספק שלולא הלימודים בתוכנית לא הייתי נמצאת במקום שאני בו היום. תודה רבה!

ד"ר יקי (יעקב) דיין, בוגר תואר שלישי בתוכנית

יוני, 2016

 

לתוכנית לטכנולוגיות בחינוך הגעתי מתוך רצון עז להבין לעומק את הקשר בין טכנולוגיות לבין חינוך, למידה, הנעה והנאה. לרכוש עבורי את הכלים להבחין בין טפל ועיקר, בין פופוליזם ודעות לבין עובדות ותיאוריות למידה שונות. אני לא מגיע מרקע ״רגיל״ של חינוך. מהנדס אלקטרוניקה (טכניון), עם הרבה מאוד שנים בהייטק, בית ש״נושם״ חינוך, ושנים של התנדבות בתחום החינוך הא-פורמלי ועשיה חינוכית בתנועת הצופים. 

למרות (ואולי בזכות) רקע זה, פרופ׳ יעל קלי הסכימה להנחות אותי בדרכי במסלול הישיר לדוקטורט. את ההמלצה הטובה ביותר קיבלתי ביום הראשון להגעתי לאוניברסיטה מפרופ׳ דני בן-צבי. הוא יעץ לי לא להסתכל על כותרות הקורסים – אלא על מי שמעביר אותם. לקחת מכל אחד מהם לא רק את מה שהוא מלמד, אלא גם להכיר את אישיותו, דעותיו ועשייתו. המלצה מעולה זו אני מעביר בחום הלאה – עבורי זה הפך את תקופת הלימודים והמחקר בתוכנית למשמעותית, מאתגרת אינטלקטואלית, ומהנה.  כשהתחלתי את דרכי בתוכנית כלל לא היה לי ברור מה אעשה עם זה בסוף הדרך. בשבוע שבו קיבלתי את ההודעה שהדוקטורט אושר סופית – נהיה לי ברור שמה שאני רוצה לעשות ״כשאהיה גדול״ זה ליצור שינוי משמעותי בשטח. חיבור בין יזמויות בתחום טכנולוגיות בחינוך לבין מערכות החינוך השונות ברמה הלאומית. כאיש עסקים, ״הצלחה״ נחשבת בעיני מעבר ליישום מחקרי על מספר קטן של תלמידים. הצלחה בעיני משלבת הצלחה עיסקית עם מצוינות ושילוב נכון של טכנולוגיות לקידום הלמידה.  לכן יזמתי והקמתי את ״אדטק ישראל״ – גוף עסקי המאגד בתוכו את כל היזמים, הסטארטאפים, והחברות בתחום טכנולוגיות בחינוך. (http://edtech.org.il). ישנם בארץ כ- 120 סטארטאפים וחברות בתחום, ולחלקם מוצרים מעולים שזוכים גם להצלחה בינלאומית. לעשיה שלי הצטרפו רבים וטובים – שמאמינים שלישראל יש את היכולה להיות בחוד החנית של תחום החינוך בעולם, ושחיזוק משמעותי של הסקטור העסקי הזה יוביל למגוון רחב של רעיונות חדשניים וטכנולוגיות מתקדמות שישפיעו על מערכת החינוך הישראלית הצמאה לשינוי.  בחודש יוני 2016 יתקיים כנס האדטק הישראלי הראשון, אותו יזמתי. בכנס זה תציג תעשית האדטק הישראלית את מיטב מוצריה בפני אנשי חינוך, משלחות בינלאומיות,  מובילי דיעה ויזמי אדטק מרחבי העולם. http://www.edtechsummit.org.il. אני מאמין שכנס כזה הינו עוד נדבך חשוב בקידום הטכנולוגיות בחינוך ברמה הלאומית. נתראה שם!

טלי בן ארוש, בוגרת מחזור ו', תואר שני

אפריל , 2014

רציתי לעדכן אתכם שהתחלתי דרך חדשה בחברת משחקי המחשב. אני לוקחת חלק בפרויקט העוסק בפיתוח עברית כשפה שנייה ב- 300 בתי ספר בעולם. מטרת הפרויקט היא לעשות דיגיטציה מושכלת לכל תוכנית הלימודים ולהתאימה למאה ה-21.

חלק ניכר מתפקידי הוא לחקור טכנולוגיות, כמו למשל: משחקים חינוכיים, אפליקציות, ספרים דיגיטליים, עולמות וירטואליים וכמובן משחקת המון. על בסיס חקירה זו, אני מאפיינת את המוצרים ומשלבת את הטכנולוגיה המתאימה בפרויקט.

רציתי להגיד המון תודה על הידע שרכשתי בתוכנית! אחת הסיבות שהתקבלתי לתפקיד היא העובדה שאני בוגרת תואר שני בטכנולוגיות בחינוך. התואר פותח לי דלתות רבות והזדמנויות להתפתח, לפתח ולהוביל פרויקטים פורצי דרך!

תודה רבה על קורסים מעשירים, יחס נעים ואכפתי, דלת פתוחה.