פרס חוקרת וותיקה לפרופ' אנה ספרד מטעם הרקטור באוניברסיטת חיפה

אנה ספרדהפקולטה לחינוך מברכת בגאווה את פרופ' אנה ספרד מהחוג לחינוך מתמטי על זכייתה בפרס לחוקר/ת וותיק/ה עם הישגים יוצאי דופן במיוחד שניתן מטעם הרקטור באוניברסיטת חיפה, פרופ' גוסטבו מש. הפרס הוענק להכיר בתרומה המחקרית וההנהגה הבינלאומית בתחום המחקר הרלוונטי של פרופ' ספרד. הפרס נשען על קריטריונים המתייחסים לרצף של פרסומים בבימות יוקרתיות לאורך שנים, יוקרה בינלאומית, הזמנה רציפה להרצאות בפורומים אקדמיים מובילים, פרסים יוקרתיים וגרנטים בולטים ביותר.

מחקרה של פרופ' ספרד עוסק בתחום מדעי הלמידה עם ומעוגן בהנחה כי חשיבה אנושית היא צורה של תקשורת. עבודות המחקר שלה מתמקדות בחשיבה מתמטית כדוגמא פרדיגמתית ללמידה אנושית. תוצאות עבודתה התיאורטית והאפירות מתוך מסגרת החשיבה התקשורתית (או כפי שהמשיגה זאת commognitive) מוצגות ומפותחות בספרה Thinking as communicating: Human development, the growth of discourses, and mathematizing שיצא בשנת 2008 בהוצאת Cambridge University Press.

מאמר נבחר לפרופ' דני בן צבי, קרן ארידור ועמיתים ב- ZDM MATHEMATICS EDUCATION

צילום כריכת המגזיןהפקולטה לחינוך שמחה לברך את פרופ' דני בן צבי, ראש המגמה לטכנולוגיות בחינוך בחוג ללמידה, הוראה והדרכה - יחד עם שותפיו קרן ארידור, דוקטורנטית המונחת על ידו בחוג, Katie Makar מאוניברסיטת Queensland ו- Arthur Bakker מאוניברסיטת Utrecht - על זכייה של מאמרם המשותף כאחד מעשרת המאמרים הנבחרים של כתב העת האקדמי ZDM Mathematics Education בהוצאת Springer . לרגל הזכייה, המאמר משנת 2012, שכותרתו Students' emergent articulations of uncertainty while making informal statistical inferences זמין להורדה חינם מהאתר (בחלון חדש).

תקציר המאמר:

Research on informal statistical inference has so far paid little attention to the development of students’ expressions of uncertainty in reasoning from samples. This paper studies students’ articulations of uncertainty when engaged in informal inferential reasoning. Using data from a design experiment in Israeli Grade 5 (aged 10–11) inquiry-based classrooms, we focus on two groups of students working with TinkerPlots on investigations with growing sample size. From our analysis, it appears that this design, especially prediction tasks, helped in promoting the students’ probabilistic language. Initially, the students oscillated between certainty-only (deterministic) and uncertainty-only (relativistic) statements. As they engaged further in their inquiries, they came to talk in more sophisticated ways with increasing awareness of what is at stake, using what can be seen as buds of probabilistic language. Attending to students’ emerging articulations of uncertainty in making judgments about patterns and trends in data may provide an opportunity to develop more sophisticated understandings of statistical inference.

כתבה על פרויקט של מרכז החממה בידיעות אחרונות

סמל המרכזעיתון ידיעות אחרונות פרסם ידיעה על תוכנה חדשה להוראה ולמידה של מתמטיקה אשר פותחה במרכז ה"חממה" – מרכז המחקר לחדשנות בחינוך מתימטי בפקולטה לחינוך. את התוכנה יצרו פרופ' מיכל ירושלמי, העומדת בראש המרכז וד"ר שי אולשר, עמית מחקר.
התכנה, מרא"ה, מאפשרת לתלמידים להשתמש בעזרים שונים במחשביהם האישיים כדי להגיע לפתרונות של שאלות ולמורים להתחבר למחשבים ולראות את מהלכי הלמידה של התלמידים ולשנות את תכני הלמידה תוך כדי התהליך.
המרכז למחקר וחדשנות בחינוך מתמטי הינו מכון מחקר שמטרתו הבנת שינויים בלמידה והוראה המתאפשרים ומתחייבים מהמציאות של חברה טכנולוגית. התפיסה במכון היא שלמידה, בית-ספרית או אחרת, צריכה להיבחן תוך הבנה של נורמות ותהליכים חברתיים משתנים. במכון מעוצבים ומפותחים כלי למידה חדשניים אשר יוצרים מצבי למידה חדשים שיכולים להתאים לטכנולוגיות מצויות כמו טלפונים ניידים, מחשבים אישיים או בית-ספריים, וטכנולוגיות רשת.

לקריאת הכתבה לחצו כאן (בחלון חדש)

Menu