מבחר פרויקטי גמר שעוצבו בתוכנית לתואר שני בטכנולוגיות בחינוך
                                 

פרוייקטי גמר - תשפ"ג

שומרי הנחל

הדר קליר

הרחבה לפרויקט "שומרי הנחל", פיתוח פעלנות בקרב המשתתפים תוך שילוב ושימוש בכלים דיגיטליים, וביצוע הקשר בין החינוך הסביבתי-אזרחי לחינוך סביבתי-חברתי.

 

מתקבצים

רעות אדם, רותם רביב, רננה נידמן, לילך בר נס

מטרת הפרוייקט היא לבדוק תפיסת מורות בנוגע לשילוב עבודה קבוצתית בכיתתן. לצורך זה, עוצבה סדנה בת שלושה מפגשים, ובה עסקו המורות בהגדרת העבודה הקבוצתית, בהכנת הכיתה והתלמידים ובתפקיד המורה כמנחה.

הפרוייקט זכה בציון לשבח ע"ש משפחת משפחת סילבר ז"ל כפרוייקט המצטיין לשנת תשפ"ג

 

FunGlish

אתי בן סימון, נופר שבי בן חמו, מוריה צרפתי, אימאן פרו וסהר רזאק

מטרת הפרויקט הייתה לבדוק את השפעת הסביבה המשחקית הטכנולוגית על הבניית הידע בשפה האנגלית. וכמו כן, לבדוק את השפעתה על המוטיבציה ועל המצב החברתי-רגשי של התלמידים. לשם כך, עוצבה סביבה למידה משחקית- טכנולוגית שבה היתנסו התלמידים בתרגול האותיות ואוצר המילים.

 

 

קיסריה: שימור מול פיתוח

מיה אלעזר, ולאא רמאל, אסנת ביטון, נוי אבוטבול ושרון בלו

מטרת הפרויקט הייתה לפתח מיומנויות של חשיבה בינתחומית תוך שילוב היחסים בין תחומי ידע שונים. לשם כך עוצבה סביבת למידה, עתירת טכנולוגיה, שבה התלמידים התנסו בעבודה בקבוצות בלמידת חקר חוץ ופנים כיתתית  להכרת המרחב קיסריה העתיקה.

הפרוייקט זכה בפרס ע"ש משפחת משפחת סילבר ז"ל כפרוייקט המצטיין לשנת תשפ"ג

למידה בעזרת חדשנות

עידן מוסקוביץ ודוד אפרת

הפרויקט שלנו עוסק במרכז יזמות וחדשנות בביה"ס רוגוזין. מרכז זה כולל אמצעים טכנולוגיים חדישים כמו מחשבים חדשים ומתקדמים מדפסות תלת מימד וכו'. אנחנו בוחנים כיצד למידה בכיתה חדשנית וטכנולוגית משפיעה על תלמידים ומורים והאם היא משפרת את חווית הלמידה. 

Scratch Up – תלמידים מעצבים משחקים

מיסלון כיאל, רולא אבולייל, לינא עפיפי והודא היבי

מטרת המחקר היא לבדוק את השפעת עיצוב משחקים דיגיטליים בסביבת תכנות מבוסס לבנים ויזואלי- סקראץ׳ על פיתוח כישורי החשיבה היצירתית ועל הרחבת אוצר מילים בשפה האנגלית. לשם כך עוצבה סביבת למידה, עתירת טכנולוגיה, שבה התלמידים התנסו בעבודה בקבוצות ובפיתוח משחקים דיגיטליים.   

פרוייקטי גמר - תשפ"ב

PlayGround

גיא קאופמן, אבירם ויסברג, מאור כהן, ניסן דניאלס

השתלמות מורים בעלת אופי משחקי המעודדת מורים לשלב אלמנטים של משחוק בהוראתם. הקורס כולו מתרחש בפלטפורמה משחקית בשם CLASSCRAFT.

הפרוייקט זכה בפרס ע"ש יעקב דון ז"ל כפרוייקט המצטיין לשנת תשפ"ב

!YouTeach

הולי סכראן, נסטיה מינס, דימה לבדב, שני ולטמן

הפרויקט משלב פלטפורמות, המאפשרות הוראה הדדית בין התלמידים באמצעות יצירת סרטונים. הסרטונים, המהווים משאב לימודי לתלמידים עמיתים, מבוססים על עבודת חקר שיתופית, המלווה ע"י המורה, בסביבת למידה ממושחקת.

Montedidio

צורית ברק, אנה אברמקו,אורלי גריצקוב,ליטל צדוק, ליטל ברגמן

הפרויקט עוסק בהוראת יצירה ספרותית (Montedidio) באמצעות חדר בריחה. חדר בריחה "מונטדידיו" מהווה חלק בלתי נפרד של יחידת לימוד על הרומן של ארי דה לוקה "הר אדוני". חדר בריחה תורם להבנה עמוקה יותר של רעיונות מרכזיים של הספר ומעודד קריאת מהורהרת יותר של יצירת ספרות.

Let's Start

שירה שורקי, אירית בר, אלה חרמוני, סילביה ספושיניק,אמל סמור קיסר

סביבה משחקית דיגיטלית המלווה ע"י המורה בכיתה או הורה בבית. הסביבה עוסקת בהוראת ראשית הקריאה באנגלית לתלמידים מתקשים ומתבססת על ספר שכתבה אירית בר.

הפרוייקט זכה בציון לשבח ע"ש יעקב דון ז"ל כפרוייקט המצטיין לשנת תשפ"ב

כולנו מבסוטים

נר'ם בדראן ודיאנה חסון

פרויקט תרבותי-חברתי.
השואף ליצור הזדמנות לשיח תרבותי משותף מכיל בין מגזרים שונים במדינת ישראל, להכרת האחר וקבלתו בחברה רב תרבותית לאומית באמצעות יצירת תרבות של שלום. במסגרת הסביבה, תלמידים ערבים ויהודים לומדים להכיר זה את התרבות של זה.

חבר סיפור

מנאר אסעד, מלי קירזון, גלית גרוס, מורייה אבייב, יהודית המרשלג

מטרת סביבת למידה היא לעודד קריאה וכתיבה. התלמידים לומדים להכיר את השלבים השונים אשר מאפיינים סיפור ומתנסים בעצמם בכתיבת סיפור אשר יוכלו לספר לעמיתיהם, תלמידי כיתות א'.

בליסטיקה

אלון רזגור ויניב יעקב

הוראת פיסיקה בתיכון בשילוב של יצירת דגמים ועבודה עם סימולציות.

פרוייקטי גמר - תשפ"א

English, Camera, Action
סמירה מחאג'נה, עביר הינו ומרואן נג'ם

הפרויקט English, Camera, Action הינו סביבת למידה חלופית; הכוללת למידה שיתופית אינטראקטיבית תוך רתימת הטכנולוגיה לקידום הלמידה ולפיתוח זיקה לשפה האנגלית והנגשת השימוש בה ושיפור הגישה כלפיה על ידי הפקת סרטון לימודי אינטראקטיבי.

Here me
אזדהאר ח'ואלד ופאטמה ח'ואלד
סביבה השייכת לעולמות מקוונים אשר עיצבנו במטרה לסייע לתלמידים להתמודד עם אתגרי תקופת המעבר מיסודי לחטיבת ביניים באמצעות סיוע ביצירת קשרים חברתיים, רגשיים וניהול אינטראקציות בין תלמיד לתלמיד, ותלמיד למחנכת. הסביבה מאפשרת את הקשרים הללו בתקופת המעבר באמצעות סביבה תלת מימדית וייצוג על ידי אווטארים.

פרוייקטי גמר - תש"ף

קלקלון, קל לי בחשבון
פרוייקט הגמר של שירן מלמן ורות אדרי

סביבה דיגיטלית שמיועדת לילדים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית בתפקוד גבוה בגילאי 10-21. מטרת הסביבה לפתח מיומנויות חשבון בסיסיות ובעזרתן לפתח עצמאות אישית בפעילויות הכרוכות במיומנויות אלו בחיי היומיום.

חונכות קוגניטיבית במתמטיקה – אלגברה לוגי 
פרוייקט הגמר של אלכס פרושין

מטרת הסביבה אלגברה לוגי היא לעזור לתלמידים בכיתה ז' לפתח חשיבה אלגברית ולהתמודד עם החשיבה המופשטת שמאפיינת אותה. הסביבה עורכת קישור בין התמודדות עם רעיונות בלתי פורמליים של חשיבה אלגברית ובין חיי היומיום, דרך חונכות קוגניטיבית.

מורים לומדים משתפים
פרוייקט הגמר של אסיל זמירו ומאי חליחל

הסביבה מהווה תשתית שיתופית בית ספרית ללמידה של כלים טכנולוגיים, התנסות בלמידה קונסטרוקטיביסטית שיתופית ואחסון נגיש של תוצרי הלמידה ומישובם. לצד טיפוח הלמידה השיתופית של המורים בסביבה, הסביבה תומכת בחשיפתם והתנסותם בכלים טכנולוגיים חדשים התומכים בהיבטים השונים של פדגוגיות השיתוף, החקר העצמי-קבוצתי, המישוב, היצירתיות והסיוע ההדדי תוך השענות על מודל ה TPACK להרחבת והעשרת הידע הטכנולוגי, פדגוגי ותוכני של מורים.

מורים לומדים משתפים
פרוייקט הגמר של חגית גלברג

הסביבה מהווה תשתית שיתופית בית ספרית ללמידה של כלים טכנולוגיים, התנסות בלמידה קונסטרוקטיביסטית שיתופית ואחסון נגיש של תוצרי הלמידה ומישובם. לצד טיפוח הלמידה השיתופית של המורים בסביבה, הסביבה תומכת בחשיפתם והתנסותם בכלים טכנולוגיים חדשים התומכים בהיבטים השונים של פדגוגיות השיתוף, החקר העצמי-קבוצתי, המישוב, היצירתיות והסיוע ההדדי תוך השענות על מודל ה TPACK להרחבת והעשרת הידע הטכנולוגי, פדגוגי ותוכני של מורים.

חקר סיסים ומייקרס
פרוייקט הגמר של אביטל פיטסון, ענבל פולק ודלאל חמודה

סביבת הלמידה מתחברת לפרוייקט מדע אזרחי העוסק בסיסים – ציפור הנמצאת בסכנת הכחדה בשל מיעוט במקומות קינון, אשר תפקיד חשוב בהדברה ביולוגית. סביבת הלמידה מעודדת פיתוח של קהילה בונת ידע דרך למידה מבוססת פרוייקטים ועיסוק בתחום המייקרס.

 

חדר שלי- סביבת למידה לתערוכה
פרוייקט הגמר של יעל גרוסמן

סביבת הלמידה של הפרוייקט עוסקת בביקור במוזיאון המציג אמנות עכשווית. מטרת הסביבה לאפשר ולעודד שיח אומנותי המקשר בין הנושאים בהם עוסקות היצירות והאמירה הספציפית של האמן ביצירתו ובין המציאות בה אנו חיים.

אמפטיה 2.0
פרוייקט הגמר של מרלן (מדה) וולטר, ליאור וייסבלום ורינת אלטאוז

מטרת סביבת הלמידה המקוונת לטפח אמפתיה בקרב תלמידי חטיבה. סביבת הלמידה מבוססת על המודל של אמפתיה של זיסמן העוסק בהדהוד אמפתי, הסקה אמפתית ותגובה אמפתית.

פרוייקטי גמר - תשע"ט

E-Craft
פרוייקט הגמר של אסמאא מחאמיד

הפרוייקט E-Craft הינו סביבת למידה ממושחקת העושה שימוש בסביבה Minecraft Realms. 
E-Craft מאפשר ללומדים לתקשר עם תלמידים אחרים במרחב בטוח. הסביבה מאפשרת הזדמנויות עבור הלומד לפתח שיחה באנגלית, החל מהצגת הדמות האישית ועד לביצוע משימות משותפות בפעילות משחקי רחוב חברתיים. 
 

עיצוב חדר בריחה ללימוד אנגלית
פרוייקט הגמר של  טל לן, חוסיין גדבאן ורוני אלון

פרויקט חדר הבריחה Escape School נוצר על מנת לעודד את התלמידים לרכוש את השפה האנגלית באופן חווייתי ומתוך מוטיבציה פנימית ועניין ללמידה. לשם כך, חברנו שלושתנו לעצב סביבת למידה מאתגרת שמקדמת פיתוח מיומנויות למידה של המאה ה-21 ומיומנויות חברתיות של למידה עצמאית ושיתוף פעולה. בבסיס הפרויקט עומדת ההנחה המשותפת, כי שינוי סביבת הלמידה וההוראה לסביבה משחקית אותנטית המשלבת טכנולוגיה עדכנית ומשימות מובנות שתומכות בתהליכי הלמידה, תוביל לרמת עניין גבוהה יותר והשתתפות פעילה מצד הלומדים. בנוסף, מטרת הפרויקט היא להבנות דרך הוראה למורים אשר מעוניינים לחשוף את תלמידיהם לחוויית למידה אחרת, אשר מעודדת יצירתיות סקרנות והנעה ללמידה.

ליגת העל
פרוייקט הגמר של עדי רחמים, אינה מטלה וטניה גרינקו

פרויקט "ליגת העל" הוא פרויקט חקר בתחום המדעים בנושא מערכות הגוף. הפרויקט בא לתת מענה על אתגר מרכזי שאנו חוות כנשות החינוך העובדות בבתי ספר עם תלמידים שונים. לעתים קרובות אנו נתקלות בתלמידים שמביעים קושי בעבודה עצמאית הדורשת התמודדות עם אתגרים לימודיים ומענה על שאלות. כמו כן, ניכר גם הקושי של התלמידים לעבודה צוותית הדורשת שיתוף פעולה. על כן, בפרויקט זה אנו מבקשות לקחת את תלמידינו למסע של תהליך למידה מעמיק, הדורש עצמאות ושיתופיות בד בבד, וזאת על מנת לפתח את הרגולציה העצמית והשיתופית של תלמידנו.

Pen log – עט-לוג

פרוייקט הגמר של צ'לסי דגלס חוטימסקי

סביבת הלמידה "Pen-Log עט-לוג" הינה סביבת למידה קהילתית חברתית, המהווה מקום מפגש עבור שתי קהילות יהודיות מרוחקות אשר נמצאות בשתי מדינות שונות. בעזרת הקשרים החברתיים והמפגש התרבותי, ילדים יוכלו לחזק את הביטחון העצמי ואת תחושת המסוגלות שלהם בשפה זרה, על ידי שימוש בה בהקשר טבעי ואותנטי עם בני גילם. 

 

פרוייקטי גמר - תשע"ח

סיפורי סבתא

פרוייקט הגמר של סיגל נוימן

"סיפורי סבתא" היא סביבה המיועדת ללוות ולהנחות סבתא ונכד ליצור אלבום דיגיטלי, המבוסס על סיפור סבתא. הסיפור יכול להיות נאמן למציאות או צ'יזבט מוגזם, לבחירתם.

My town

פרוייקט הגמר של ג'נאת עויסאת ועמראן עויס

תשע"ח

 

פרויקט "MY TOWN" הוא פרויקט שמבוסס על תיאורית "למידה מבוססת מקום" שכולל תהליך לימודי על מקומות חשובים בעיר באקה אל-ג'רבייה. בפרויקט השתתפו תלמידים בכיתה ו' מבית ספר יסודי בעיר. התלמידים חקרו ופתחו פעילויות על מקומות בעיר בעזרת אפליקציות שונות ואייפדים. כל קבוצה הפעילה את הפעילות שפותחה לקבוצה האחרת שהשתתפה בפרויקט.

 

מסע בן 70 שנה

פרוייקט הגמר של קשת ערגון וענת מינץ-זהבי 

תשע"ח
 

"מסע בן 70 שנה" הוא פרויקט שתוכנן בהתאמה לנושא המרכז של משרד החינוך, אך יכול להתקיים בכל עת. הפרויקט נועד לחזק זהות ישראלית באמצעות חקר תצלומים היסטוריים בסביבה טכנולוגית, המאפרת שיתופיות. התלמידים פועלים בקבוצות, בוחרים תצלום אותו יחקרו, בהמשך הם נחשפים למידע אודות האירוע המדובר ועליהם יבצע מספר משימות מתחומיי ההיסטוריה והחינוך הלשוני.

טוב לכתוב
פרוייקט הגמר של שירה זליקוביץ

סביבת למידה שיתופית עתירת טכנולוגיה, לפיתוח של מיומנות הכתיבה של תלמידים בעזרת משימות המעודדות כתיבה עצמאית. הסביבה בנוסף מעודדת את התלמידים לעצב תוצרים ויזואליים בהקשר של הנושא הנכתב. 

 

עושים תקשורת
פרוייקט הגמר של אבי אלקיים

עננט – מדע אזרחי בבתי הספר
פרוייקט הגמר של אסנת רון-רסקי
"עננט" הוא פרויקט שעוצב סביב יוזמת מדע אזרחי של נאס"א העוסקת בחקר עננים. באמצעות הפרויקט התלמידים מתנסים במיומנויות למידה עדכניות המכוונות ללומד עצמאי, הם נחשפים לבעיית ההתחממות הגלובאלית ולמושגים מתחום לימודי האטמוספיה ומטפחים רגישות ומחוייבות לעולם בו הם חיים. 

פרוייקטי גמר - תשע"ז

חשיבה חברתית
פרוייקט הגמר של ליאה צור-אלון וגלעד בנטל

פיתוח כישורים חברתיים בסביבה עתירת טכנולוגיה (מבוסס על מודל עיבוד מידע חברתי של Crick & Dodge)

Paying it Forward

פרוייקט הגמר של בן גור אריה ועמנואל מטוט

תלמידים לומדים ומעבירים את הערכים שלמדו הלאה

קיימות ותרבות הצריכה
פרוייקט הגמר של לימור לופו וולנסקי
פרויקט קיימות ותרבות הצריכה נולד מתוך רצון להביא את השותפים בו להסתכל על המחיר האקולוגי שבצריכה. הפעילויות הכיתתיות והחוץ-כיתתיות מזמנות לתלמידים אפשרויות לראות מהו המחיר הסביבתי של מוצרים שאנו צורכים, החל מדיון על שקיק תה ועד לעיסוק בתרבות הקניה בקניון. 

מטיילים בעבר – מתעדים בהווה – תורמים לעתיד
פרוייקט הגמר של חן שייקר והדר זיסקוביץ

התכנית הנוכחית פותחה במטרה ללוות תהליך חקר אודות היישוב בו התלמידים גרים- קרית ביאליק, באמצעותה אנו שואפות לפתח ולטפח את תחושת השייכות של תלמידנו למקום בו הם גרים. במהלך התכנית יכינו התלמידים תוצרים על נקודות עניין ביישוב, אשר יהיו זמינים באתר לכל תושב או תייר אשר מבקר בקרית ביאליק. התכנית מזמנת לתלמידים ולמורים אתגר משותף, בחקר ויצירת מידע מקורי כתרומה לקהילה ולציבור המטיילים בעיר. הפעילות מתקיימת במרחב ה"בית-ספרי" ובמרחב ה"חוץ-בית-ספרי" תוך שימוש בטכנולוגיה נייחת וטכנולוגיה ניידת. 

 

פרוייקטי גמר - תשע"ו


חשבון קולינרי
פרוייקט הגמר של ענבל לבון
סביבת הלמידה הינה לומדה שמטרתה לימוד ארבעת פעולות חשבון, פתרון בעיות חשבון מילוליות מורכבות והכרות עם תחום השברים. בלומדה ישנן שלוש פעילויות עיקריות שהופכות את עולם האפייה למקום בו יש לחשב חישובים מתמטיים על מנת להגיע לכמות הרכיבים להכנת המתכון. הפרוייקט מנסה לבחון האם ישנה תרומה שימוש בסביבת למידה בעלת אופי משחקי להעלאת המוטיבציה והעניין ללמידה, ושימוש ברקע מוחשי וקונקרטי ללמידת תכנים מתמטיים מופשטים.

ISEA
פרוייקט הגמר של מור קאשי וונדי בירנבוים
Isea היא סביבת למידה שמציעה רעיון חדשני ללימוד מקצוע הגיאוגרפיה בבית ספר יסודי ומותאמת לתכנית הלמידה של משרד החינוך לילדים בכיתה ה'. Isea היא סביבת למידה, המבוססת על עקרונות העיצוב של למידה אותנטית, המציגה לתלמידים בעיות מורכבות הלקוחות מהעולם האמיתי ומעסיקות חוקרים רבים.

מי הזיז את המימד שלי?

פרוייקט הגמר של הדר כהן, קרין רוזנר, ניר נחום וגילי מירון "מי הזיז את המימד שלי" הינה סביבת למידה מתוקשבת, שעוצבה עבור התלמידים בכיתות ה'-ו', במטרה להקנות מושגים ואימונים קוגניטיביים בנושא ראיית המרחב, כל זאת, בדרך חווייתית ומשמעותית, תוך שימוש בטכנולוגיות חדשניות הכוללות מציאות רבודה, סימולציות, המחשה ושימוש בתוכנת מידול אובייקטים תלת ממדיים.

 מוזה – מרחב כתיבה

פרוייקט הגמר של נועה אגוז
'מוזה – מרחב כתיבה' היא סביבת למידה וירטואלית המספקת לכותב האקדמי ליווי אישי ותמיכה מגוונת מתוך ראייה הוליסטית. סביבת הלמידה מאופיינת בהתאמה אישית וגמישות ומטרתה להפוך את תהליך הכתיבה לתהליך פורה, יעיל ומהנה.

כח הקסם
פרוייקט הגמר של חני פרנקו
"כוח הקסם" היא סביבת למידה ממושחקת המבוססת על מודל ההוראה ההדדית Palincsar & Brown, 1984. סביבה זו, מפתחת למידה שיתופית עם דגש על פיתוח חשיבה מטה קוגניטיבית ושימוש במיומנויות בהבנת הנקרא של קוראים מיומנים תוך הקניית פיגומים וחיזוק תחושת המסוגלות של הלומד.

 

למידה חקרנית

פרוייקט הגמר של בתאל וייס, נטלי קוצ'רוב ורבית אביטן
סביבת הלמידה "שועלים בחקר" משמשת פלטפורמה בה יוכל התלמיד להשתמש לצורך התנהלות עצמאית במהלך עבודת החקר. הסביבה תספק לתלמיד פיגומים ליישום ופיתוח המיומנויות הנדרשות בתהליך זה.

 
פרויקטים ממחזור ערים דיגיטליות:
 
פרויקטים מהמחזור שסיים בתשע"ג: