13.07.2020
אנחנו שמחים לברך את ג'נאן סאבא ואת ד"ר שרונה ט. לוי ואת עמיתיהן פרופ' חגית הל-אור וד"ר אלון לנגבהיים על ההצגות והפרסומים העוסקים במחקרם המרתק, העוסק בלמידה דרך בנייה של מודלים ממוחשבים בתחום המדעים עם חומר.רב.בתנועה בקרב תלמידי חטיבת הביניים. למידה זו מתרחשת באמצעות פלטפורמה שהחוקרות פיתחו למטרה זו:
Much.Matter.in.Motion (MMM) Platform
ג'נאן סאבא, ד"ר שרונה ט. לוי ועמיתיהן הציגו היבטים שונים מהמחקר בכנסים:
- IDC 2020: Interaction Design and Children
- 18th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction
- 2020 NARST Annual International Conference
- AERA Annual Meeting (במסגרת סימפוזיון)
הממשק Much.Matter.in.Motion (MMM) Platform מדגיש תכונה משותפת לתופעות מגוונות במדע: תנועה מתמדת של חלקיקים מסוגים שונים (כוכבי לכת, אלקטרונים, מולקולות). ייחודיות הפלטפורמה היא בהבניה של ידע אודות מערכות בכימיה ובפיזיקה דרך בנייה באמצעות ״לבני״ תכנות מועטות, באופן כזה שניתן לראות את הדמיון בין תופעות שונות לחלוטין. למשל, תנועה אקראית של חלקיקים מאפיינת גז מצד אחד, ותנועת אלקטרונים חופשיים במוליך מצד שני. הפעלת שדה כבידה על חלקיקי גז גורמת לציפופם ככל שמתקרבים לקרקע. הפעלת שדה חשמלי על האלקטרונים מוסיפה רכיב של כוח בכיוון הזרם. אותן לבני תכנות משמשות לבניית שתי התופעות, כך שניתן להשוות ביניהן לגבי חלק מתכונותיהן, וללמוד מאחת התופעות לגבי התופעה האחרת (טרנספר).
המחקרים והפיתוח נעשים בתמיכה של שתי קרנות: הקרן הלאומית למדעים וקרן של משרד המדע. המחקר גם זכה בפרס מחקר מצטיין בחינוך מטעם האקדמיה הלאומית למדעים ב2018 ופרס מאמר קצר מצטיין בכנס IDC 2020.
המאמרים שפורסמו הם:
Saba, J., Hel-Or, H, & Levy, S.T. (2020). When is the pressure zero inside a container? Mission Impossible": 7th grade students learn science by constructing computational models. IDC 2020: Interaction Design and Children, June 21-24, 2020, London, UK. [best short paper award]
Saba, J., Hel-Or, H., Levy, S.T. (2020). Much.Matter.in.Motion: 7thgrade students learn chemistry through constructing computational models of complex systems. 18th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction, 12-16 August, 2019.
Saba, J., Hel-Or, H., Langbeheim, E., & Levy, S.T. (2020). Matter.in.Motion: 7th Grade Students Learn Chemistry through Constructing Computational Models of Complex Systems. 2020 NARST Annual International Conference, 15 – 18 March, 2020.
Saba, J., Hel-Or, H. & Levy, S. T. (2020, Apr 17 – 21) Much.Matter.in.Motion: Learning Science Through Constructing Computational Models of Complex Systems [Symposium]. AERA Annual Meeting San Francisco, CA http://tinyurl.com/roftzr2 (Conference Canceled)