פרויקטים מחקריים

יצירת מודל של צמיחה אפיסטמית: מחקר מיקרו-גנטי של ההתפתחות של חשיבה אפיסטמית​

Modeling Epistemic Growth: A Microgenetic Study of the Development of Epistemic Cognition​

מובילי הפרויקט:

  • ד"ר שרית ברזלי, החוג ללמידה הוראה והדרכה והמגמה לטכנולוגיות בחינוך, הפקולטה לחינוך, אוניברסיטת חיפה
  • פרופ' קלרק א' צ'ין, החוג לפסיכולוגיה חינוכית, בית הספר לחינוך, אוניברסיטת רטגרס, ניו-ג'רזי, ארה"ב

תיאור ההיבט המחקרי של הפרוייקט ​

בחברות ידע מודרניות מתמודדים לומדים לעיתים קרובות עם מקורות מידע מרובים המציגים הסברים או טענות מנוגדות. כדי להתמודד בצורה יעילה עם מקורות מידע אלו צריכים לומדים לרכוש אסטרטגיות להערכת מקורות הידע (למשל, שיפוט אמינותם של המחברים), להערכת טענות הידע (למשל, בדיקת ראיות תומכות) ולמיזוג בין מקורות מידע סותרים (למשל, הצלבת מידע). 

שערים דיגיטליים לארץ הקודש: גיוס וחינוך המונים באמצעות ייצור סרטוני רשת על-ידי נזירים קתולים

Digital Gates to the Holy Land: Transnational Education through Monastic Online Video Production

מובילי הפרויקט:

  • ד"ר אורן גולן, החוג ללמידה הוראה והדרכה והמגמה לטכנולוגיות בחינוך, והחוג למנהיגות ומדיניות בחינוך, הפקולטה לחינוך, אוניברסיטת חיפה
  • ד"ר מיקלה מרטיני, בתר-דוקטורנט, החוג ללמידה הוראה והדרכה והמגמה לטכנולוגיות בחינוך, הפקולטה לחינוך, אוניברסיטת חיפה

תיאור ההיבט המחקרי של הפרוייקט ​

כיצד מתווך ידע דתי בעידן הדיגיטלי? כיצד פועלים אנשי אמונה כדי לגייס מאמינים ולחנך אותם באמצעות תיווך המשמעות של מקומות קדושים? שאלות אלו ניצבות במרכז הפרויקט המחקרי שלי. 

תקשורת המדע בקרב חרדים בישראל: פרקטיקות עיתונאיות של קבלה והכלה ציבורית בקהילות מסוגרות

Communicating Science among the Jewish Ultra-Orthodox in Israel: Journalistic Praxis and Audience Reception in Insular Communities

מובילי הפרויקט:

  • ד"ר אורן גולן, החוג ללמידה הוראה והדרכה והמגמה לטכנולוגיות בחינוך, והחוג למנהיגות ומדיניות בחינוך, הפקולטה לחינוך, אוניברסיטת חיפה.
  • פרופ"ח אילת ברעם צברי, ראש קבוצת המחקר לתקשורת המדע ולהוראת הביולוגיה, הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל.
  • פרופ' יריב צפתי, ראש החוג לתקשורת, אוניברסיטת חיפה

סַמְלִילים (לוגואים) של העיתונות החרדית (מקוונת ומודפסת) בישראל

תיאור ההיבט המחקרי של הפרוייקט 

מדע וטכנולוגיה ארוגים בחיי היומיום של אזרחים בני זמננו, ומידת השליטה בידע מדעי נתפשת, לפיכך, כמועילה לקבלת החלטות מושכלות הן ברמה האישית והן בזו הקהילתית. עם זאת, השליטה בידע מדעי מעורערת בקרב קבוצות דתיות וקהילות מסוגרות, כולל קהילות החרדים בישראל, הרואות, לעיתים, בידע זה איום על אמונותיהם, דרכי חייהם וגבולות קהילתם. מטרת המחקר המוצע ללמוד כיצד ידע מדעי זוכה בלגיטימציה בקרב הקהילה החרדית בישראל.

המחקר זכה למימון ממשרד המדע.

פרוייקט קישורים

The Connections project

מובילי הפרויקט:

  • פרופ' דני בן-צבי, החוג ללמידה הוראה והדרכה והמגמה לטכנולוגיות בחינוך, הפקולטה לחינוך, אוניברסיטת חיפה
  • צוות המחקר של פרוייקט קישורים המורכב מחוקרות ומתלמידות מחקר לתואר שלישי ושני. 

תיאור ההיבט המחקרי של הפרוייקט 

פרוייקט קישורים הוקם על ידי פרופ' דני בן-צבי בשנת 2005 והתפתח ועוצב באופן מתמשך לאורך השנים. קישורים הינו פרוייקט מחקר ופיתוח רב שנתי שמטרתו לפתח ניצני חשיבה סטטיסטית בסביבת למידה מבוססת חקר בקהילת למידה בקרב לומדים צעירים (כיתות ד'-ט'). 

קישור לאתר הפרוייקט

סגירת תפריט
X