מבחר פרויקטי גמר שעוצבו בתכנית לתואר שני בטכנולוגיות בחינוך

E-Craft
פרוייקט הגמר של אסמאא מחאמיד

עיצוב חדר בריחה ללימוד אנגלית
פרוייקט הגמר של טל לן, חוסיין גדבאן ורוני אלון
פרויקט חדר הבריחה Escape School נוצר על מנת לעודד את התלמידים לרכוש את השפה האנגלית באופן חווייתי ומתוך מוטיבציה פנימית ועניין ללמידה. לשם כך, חברנו שלושתנו לעצב סביבת למידה מאתגרת שמקדמת פיתוח מיומנויות למידה של המאה ה-21 ומיומנויות חברתיות של למידה עצמאית ושיתוף פעולה. בבסיס הפרויקט עומדת ההנחה המשותפת, כי שינוי סביבת הלמידה וההוראה לסביבה משחקית אותנטית המשלבת טכנולוגיה עדכנית ומשימות מובנות שתומכות בתהליכי הלמידה, תוביל לרמת עניין גבוהה יותר והשתתפות פעילה מצד הלומדים. בנוסף, מטרת הפרויקט היא להבנות דרך הוראה למורים אשר מעוניינים לחשוף את תלמידיהם לחוויית למידה אחרת, אשר מעודדת יצירתיות סקרנות והנעה ללמידה.

ליגת העל פרויקט "ליגת העל" הוא פרויקט חקר בתחום המדעים בנושא מערכות הגוף. הפרויקט בא לתת מענה על אתגר מרכזי שאנו חוות כנשות החינוך העובדות בבתי ספר עם תלמידים שונים. לעתים קרובות אנו נתקלות בתלמידים שמביעים קושי בעבודה עצמאית הדורשת התמודדות עם אתגרים לימודיים ומענה על שאלות. כמו כן, ניכר גם הקושי של התלמידים לעבודה צוותית הדורשת שיתוף פעולה. על כן, בפרויקט זה אנו מבקשות לקחת את תלמידינו למסע של תהליך למידה מעמיק, הדורש עצמאות ושיתופיות בד בבד, וזאת על מנת לפתח את הרגולציה העצמית והשיתופית של תלמידנו. |

פרוייקט הגמר של צ'לסי דגלס חוטימסקי
סביבת הלמידה "Pen-Log עט-לוג" הינה סביבת למידה קהילתית חברתית, המהווה מקום מפגש עבור שתי קהילות יהודיות מרוחקות אשר נמצאות בשתי מדינות שונות. בעזרת הקשרים החברתיים והמפגש התרבותי, ילדים יוכלו לחזק את הביטחון העצמי ואת תחושת המסוגלות שלהם בשפה זרה, על ידי שימוש בה בהקשר טבעי ואותנטי עם בני גילם.
פרוייקטי גמר - תשע"ח

סיפורי סבתא
פרוייקט הגמר של סיגל נוימן
"סיפורי סבתא" היא סביבה המיועדת ללוות ולהנחות סבתא ונכד ליצור אלבום דיגיטלי, המבוסס על סיפור סבתא. הסיפור יכול להיות נאמן למציאות או צ'יזבט מוגזם, לבחירתם.

My town
פרוייקט הגמר של ג'נאת עויסאת ועמראן עויס
תשע"ח
פרויקט "MY TOWN" הוא פרויקט שמבוסס על תיאורית "למידה מבוססת מקום" שכולל תהליך לימודי על מקומות חשובים בעיר באקה אל-ג'רבייה. בפרויקט השתתפו תלמידים בכיתה ו' מבית ספר יסודי בעיר. התלמידים חקרו ופתחו פעילויות על מקומות בעיר בעזרת אפליקציות שונות ואייפדים. כל קבוצה הפעילה את הפעילות שפותחה לקבוצה האחרת שהשתתפה בפרויקט.

מסע בן 70 שנה
פרוייקט הגמר של קשת ערגון וענת מינץ-זהבי
"מסע בן 70 שנה" הוא פרויקט שתוכנן בהתאמה לנושא המרכז של משרד החינוך, אך יכול להתקיים בכל עת. הפרויקט נועד לחזק זהות ישראלית באמצעות חקר תצלומים היסטוריים בסביבה טכנולוגית, המאפרת שיתופיות. התלמידים פועלים בקבוצות, בוחרים תצלום אותו יחקרו, בהמשך הם נחשפים למידע אודות האירוע המדובר ועליהם יבצע מספר משימות מתחומיי ההיסטוריה והחינוך הלשוני.

טוב לכתוב
פרוייקט הגמר של שירה זליקוביץ

עושים תקשורת
פרוייקט הגמר של אבי אלקיים

עננט – מדע אזרחי בבתי הספר
פרוייקט הגמר של אסנת רון-רסקי
"עננט" הוא פרויקט שעוצב סביב יוזמת מדע אזרחי של נאס"א העוסקת בחקר עננים. באמצעות הפרויקט התלמידים מתנסים במיומנויות למידה עדכניות המכוונות ללומד עצמאי, הם נחשפים לבעיית ההתחממות הגלובאלית ולמושגים מתחום לימודי האטמוספיה ומטפחים רגישות ומחוייבות לעולם בו הם חיים.
פרוייקטי גמר - תשע"ז

חשיבה חברתית
פרוייקט הגמר של ליאה צור-אלון וגלעד בנטל
פיתוח כישורים חברתיים בסביבה עתירת טכנולוגיה (מבוסס על מודל עיבוד מידע חברתי של Crick & Dodge)

Paying it Forward פרוייקט הגמר של בן גור אריה ועמנואל מטוטתלמידים לומדים ומעבירים את הערכים שלמדו הלאה |

קיימות ותרבות הצריכה
פרוייקט הגמר של לימור לופו וולנסקי
פרויקט קיימות ותרבות הצריכה נולד מתוך רצון להביא את השותפים בו להסתכל על המחיר האקולוגי שבצריכה. הפעילויות הכיתתיות והחוץ-כיתתיות מזמנות לתלמידים אפשרויות לראות מהו המחיר הסביבתי של מוצרים שאנו צורכים, החל מדיון על שקיק תה ועד לעיסוק בתרבות הקניה בקניון.

מטיילים בעבר – מתעדים בהווה – תורמים לעתיד
פרוייקט הגמר של חן שייקר והדר זיסקוביץ
התכנית הנוכחית פותחה במטרה ללוות תהליך חקר אודות היישוב בו התלמידים גרים- קרית ביאליק, באמצעותה אנו שואפות לפתח ולטפח את תחושת השייכות של תלמידנו למקום בו הם גרים. במהלך התכנית יכינו התלמידים תוצרים על נקודות עניין ביישוב, אשר יהיו זמינים באתר לכל תושב או תייר אשר מבקר בקרית ביאליק. התכנית מזמנת לתלמידים ולמורים אתגר משותף, בחקר ויצירת מידע מקורי כתרומה לקהילה ולציבור המטיילים בעיר. הפעילות מתקיימת במרחב ה"בית-ספרי" ובמרחב ה"חוץ-בית-ספרי" תוך שימוש בטכנולוגיה נייחת וטכנולוגיה ניידת.
פרוייקטי גמר - תשע"ו

חשבון קולינרי
פרוייקט הגמר של ענבל לבון
סביבת הלמידה הינה לומדה שמטרתה לימוד ארבעת פעולות חשבון, פתרון בעיות חשבון מילוליות מורכבות והכרות עם תחום השברים. בלומדה ישנן שלוש פעילויות עיקריות שהופכות את עולם האפייה למקום בו יש לחשב חישובים מתמטיים על מנת להגיע לכמות הרכיבים להכנת המתכון. הפרוייקט מנסה לבחון האם ישנה תרומה שימוש בסביבת למידה בעלת אופי משחקי להעלאת המוטיבציה והעניין ללמידה, ושימוש ברקע מוחשי וקונקרטי ללמידת תכנים מתמטיים מופשטים.

ISEA
פרוייקט הגמר של מור קאשי וונדי בירנבוים
Isea היא סביבת למידה שמציעה רעיון חדשני ללימוד מקצוע הגיאוגרפיה בבית ספר יסודי ומותאמת לתכנית הלמידה של משרד החינוך לילדים בכיתה ה'. Isea היא סביבת למידה, המבוססת על עקרונות העיצוב של למידה אותנטית, המציגה לתלמידים בעיות מורכבות הלקוחות מהעולם האמיתי ומעסיקות חוקרים רבים.

מי הזיז את המימד שלי?
פרוייקט הגמר של הדר כהן, קרין רוזנר, ניר נחום וגילי מירון "מי הזיז את המימד שלי" הינה סביבת למידה מתוקשבת, שעוצבה עבור התלמידים בכיתות ה'-ו', במטרה להקנות מושגים ואימונים קוגניטיביים בנושא ראיית המרחב, כל זאת, בדרך חווייתית ומשמעותית, תוך שימוש בטכנולוגיות חדשניות הכוללות מציאות רבודה, סימולציות, המחשה ושימוש בתוכנת מידול אובייקטים תלת ממדיים.

מוזה – מרחב כתיבה פרוייקט הגמר של נועה אגוז 'מוזה – מרחב כתיבה' היא סביבת למידה וירטואלית המספקת לכותב האקדמי ליווי אישי ותמיכה מגוונת מתוך ראייה הוליסטית. סביבת הלמידה מאופיינת בהתאמה אישית וגמישות ומטרתה להפוך את תהליך הכתיבה לתהליך פורה, יעיל ומהנה. |

כח הקסם
פרוייקט הגמר של חני פרנקו
"כוח הקסם" היא סביבת למידה ממושחקת המבוססת על מודל ההוראה ההדדית Palincsar & Brown, 1984. סביבה זו, מפתחת למידה שיתופית עם דגש על פיתוח חשיבה מטה קוגניטיבית ושימוש במיומנויות בהבנת הנקרא של קוראים מיומנים תוך הקניית פיגומים וחיזוק תחושת המסוגלות של הלומד.

למידה חקרנית
פרוייקט הגמר של בתאל וייס, נטלי קוצ'רוב ורבית אביטן
סביבת הלמידה "שועלים בחקר" משמשת פלטפורמה בה יוכל התלמיד להשתמש לצורך התנהלות עצמאית במהלך עבודת החקר. הסביבה תספק לתלמיד פיגומים ליישום ופיתוח המיומנויות הנדרשות בתהליך זה.
- הוראת אנגלית במאה ה21 – מיקי וענת
- אורח חיים פעיל ובריא – חלי עדה ואיילה
- מתמטיקה בשיתופיות והנאה (3 הפעלות, שלושה פרויקטים): אמאני, אבתיסאם, סאמר