פרופ' שרית ברזלי
אודות
פרסומים נבחרים
יצירת קשר
אודות
שרית ברזלי היא פרופסור מן המניין בחוג למדעי הלמידה וההוראה. היא בעלת תואר שני ושלישי בחינוך מהאוניברסיטה העברית בירושלים. בעברה עבדה בפיתוח סביבות למידה מקוונות וניהלה את מחלקת הפיתוח הפדגוגי של עמותת סנונית לקידום החינוך המתוקשב באוניברסיטה העברית. כיום, פרופ' ברזלי חוקרת את האופנים בהם לומדים.ות יוצרים.ות ומעריכים.ות ידע בסביבות עתירות מידע ומעצבת ובוחנת גישות וכלים לקידום חשיבת הלומדים.ות. פרופ' ברזלי מתעניינת בתהליכי למידה ממקורות מידע מקוונים מרובים ובדרכים בהן ניתן לסייע לתלמידים.ות ללמוד להתמודד עם מידע כוזב ברשת ועם תופעות "פוסט-אמת" נוספות. במקביל לכך, פרופ' ברזלי חוקרת את חשיבתם של לומדים.ות לגבי ידע וידיעה (חשיבה אפיסטמית), כיצד זו באה לידי ביטוי בתהליכי למידה, וכיצד היא משתנה ומתפתחת.
תחומי עניין
אוריינות מידע דיגיטלית, חשיבה אפיסטמית, מטקוגניציה ולמידה, למידת חקר, חשיבה מסדר גבוה, למידה מבוססת משחק
פרסומים נבחרים
Dishon G., Barzilai S., & Verissimo-Yanai, J. (2023). Grasping psychological evidence: Integrating evidentiary practices in psychology instruction. Cognition and Instruction
Barzilai. S., Mor-Hagani S., Abed F., Tal-Savir D., Goldik N., Talmon I, & Davidow O. (2023). Misinformation Is Contagious: Middle school students learn how to evaluate and share information responsibly through a digital game. Computers & Education, 202, 104832.
Abed, F., & Barzilai, S. (2023). Can students evaluate scientific YouTube videos? Examining students' strategies and criteria for evaluating videos versus webpages on climate change. Journal of Computer Assisted Learning, 39(2), 558-577.
Barzilai, S., Tal-Savir, D., Abed, F., Mor-Hagani, S., & Zohar, A. R. (2023). Mapping multiple documents: From constructing multiple document models to argumentative writing. Reading and Writing, 36, 809-847.
Mor-Hagani, S., & Barzilai, S. (2022). The multifaceted nature of teachers' epistemic growth: Exploring teachers' perspectives on growth in epistemic performance. Teaching and Teacher Education, 115, 103714.
Chinn, C. A., Barzilai, S., & Duncan, R. G. (2021). Education for a “post-truth” world: New directions for research and practice. Educational Researcher, 50(1).
Barzilai, S., Mor-Hagani, S., Zohar, A. R., Shlomi-Elooz, T., & Ben-Yishai, R. (2020). Making sources visible: Promoting multiple document literacy with digital epistemic scaffolds. Computers & Education, 157, 103980.
Barzilai, S., & Chinn, C. A. (2020). A review of educational responses to the "post-truth" condition: Four lenses on addressing "post-truth" problems. Educational Psychologist, 55(3).
Chinn, C. A., Barzilai, S., & Duncan, R. G. (2020). Disagreeing about how to know: The instructional value of explorations into knowing. Educational Psychologist, 55(3).
Barzilai, S., Thomm, E., & Shlomi-Elooz, T. (2020). Dealing with disagreement: The roles of topic familiarity and disagreement explanation in reasoning about conflicting expert claims and sources. Learning and Instruction, 69, 101367.
Barzilai, S. & Eilam B. (2018). Learners’ epistemic criteria and strategies for evaluating scientific visual representations. Learning and Instruction, 58, 147-157.
Barzilai, S., Zohar, A. R., & Mor-Hagani, S. (2018). Promoting integration of multiple texts: A review of instructional approaches and practices. Educational Psychology Review.
Barzilai, S. & Chinn, C. A. (2018). On the goals of epistemic education: Promoting apt epistemic performance. Journal of the Learning Sciences.
Barzilai, S., (2017). “Half-reliable”: A qualitative analysis of epistemic thinking in and about a digital game. Contemporary Educational Psychology, 51, 51-66. ]
Barzilai, S., & Ka'adan, I. (2017). Learning to integrate divergent information sources: The interplay of epistemic cognition and epistemic metacognition. Metacognition and Learning,12(2),193-232. [Full-text view-only version: http://rdcu.be/kIye]
Barzilai, S., & Zohar, A. (2016). Epistemic (meta)cognition: Ways of thinking about knowledge and knowing. In J. A. Greene, W. A. Sandoval & I. Bråten (Eds.), Handbook of epistemic cognition (pp. 409-424). New York, NY: Routledge.
Barzilai, S., & Eshet-Alkalai, Y. (2015). The role of epistemic perspectives in comprehension of multiple author viewpoints. Learning and Instruction, 36, 86-103.
Barzilai, S., & Zohar, A. (2014). Reconsidering personal epistemology as metacognition: A multi-faceted approach to the analysis of epistemic thinking. Educational Psychologist, 49(1), 13-35.
יצירת קשר
פרטי יצירת קשר
דוא"ל: sarit.barzilai@edtech.haifa.ac.il
חדר: 523
שעת קבלה: בתיאום בדוא"ל