תואר שני בתוכנית לטכנולוגיות בחינוך 

התכנית לטכנולוגיות בחינוך מיועדת לאנשי/נשות חינוך,מפתחי/ות טכנולוגיות למידה וסביבות למידה, מורים/ות, מדריכים/ות, או אנשי/נשות מדעי המחשב. 

אם אתם/ן יצירתיים/ות ובעלי/ות כישורי מנהיגות, ומעוניינים/ות להוביל חדשנות ויזמות טכנולוגית בבתי ספר, בארגונים, בהיי-טק, או להשתלב במחקר בתחום, הצטרפו אלינו לחווית למידה ייחודית. 

לתכנית מספר מסלולים: 

  • חדש: תואר שני בשנה (סמסטר א', ב' וקיץ) במסלול פרוייקט גמר מקוצר. 
  • תואר שני במסלול פרויקט גמר מורחב (שנתיים).
  • תואר שני במסלול תזה (שלוש שנים).
  • התמחות בחדשנות וביזמות בטכנולוגיות בחינוך במסלול פרויקט גמר מורחב או במסלול תזה.

כיצד לומדים בתכנית?

  • ימי הלמידה מתקיימים במהלך יום אחד בשבוע (יום רביעי).
  • הלמידה משלבת מפגשים פא"פ, מפגשי זום, ולמידה א-סינכרונית.
  • התכנית משלבת למידה עיונית עם התנסות בעיצוב (במסלול פרויקט הגמר המקוצר), הפעלה ומחקר של סביבות למידה מוגברות טכנולוגיה (במסלול פרויקט הגמר המורחב או במסלול התזה) או בפיתוח מיזם חינוכי (בהתמחות ביזמות ובחדשנות). 
  • יחס אישי וחוויית למידה שיתופית בקהילות למידה.
  • בתכנית מלמדים מיטב המומחים/יות בארץ ללמידה ולהוראה בסביבות מוגברות טכנולוגיה.
  • הלימודים מתקיימים במרחב למידה חדשני. 
  • התכנית מציעה מלגות לתלמידים/ות מצטיינים/ות. 

סיור במרחב הלמידה העתידי (FLS) שבתוכנית לטכנולוגיות בחינוך

* שם התוכנית שונה מהמגמה לטכנולוגיות בחינוך לתוכנית לתואר שני בטכנולוגיות בחינוך. 

** שם החוג אליו שייכת התוכנית הוא החוג למדעי הלמידה וההוראה.

לפרטים נוספים: מרכזת תארים מתקדמים 04-8288380 edtechreg@univ.haifa.ac.il

פרופ' שרית ברזלי, ראשת התוכנית לשנים 2018-2019, מספרת על התוכנית

ד"ר יותם הוד מספר על שולחן חול המשלב מציאות רבודה, ללימוד טופוגרפיה בצורה קצת אחרת

 פרופ' יעל קלי, ראש המרכז לפיתוח מדע אזרחי בבית הספר, מספרת על העשיה במרכז

מהי התוכנית לתואר שני בטכנולוגיות בחינוך?
התוכנית לתואר שני בטכנולוגיות בחינוך, בחוג למדעי הלמידה וההוראה, אוניברסיטת חיפה, הינה התכנית הוותיקה בארץ בתחום זה (פועלת משנת 2005). התוכנית פועלת על מנת לקדם את ההבנה בנוגע לקשרי הגומלין בין טכנולוגיות חדשניות המתפתחות ללא הרף ובין תהליכי למידה והוראה בכל הרמות של מערכות החינוך, השדה הבלתי-פורמלי, התעשייה ועוד. קיימת אפשרות להתמחות ביזמות וחדשנות בטכנולוגיות בחינוך.
 
למי מיוﬠדים הלימודים בתוכנית?
התכנית לטכנולוגיות בחינוך מיועדת לאנשי/נשות חינוך, מדעי המחשב, מפתחי/ות טכנולוגיות למידה וסביבות למידה, מורים/ות, או מדריכים/ות. הנכם/ן מוזמנים להצטרף אלינו, במידה ואתם/ן יצירתיים/ות ובעלי/ות כישורי מנהיגות, המעוניינים/ות להוביל חדשנות טכנולוגית במערכות חינוכיות, קהילתיות, ארגוניות, תעשייתיות, או ממשלתיות או להיות מעורבים/ות במחקרים חדשניים ופורצי דרך העוסקים בהיבטים שונים של טכנולוגיות בחינוך.
 
מה תלמדו בתוכנית?

התוכנית מתמקדת בתהליכי למידה והוראה בסביבות למידה מגוונות ומוגברות טכנולוגיה המאפיינות את חברת המידע הדינמית בה אנו חיים. במסגרת התוכנית תעסקו  בעיצוב, פיתוח (בתוכנית פרויקט הגמר המקוצר), יישום והערכה של סביבות למידה מוגברות טכנולוגיה (בתוכנית פרוייקט הגמר המורחב והתזה), תחוו אותן בעצמכם, ותעמיקו ללמוד על תהליכי הלמידה וההוראה המתרחשים בהן. כך, תוכלו לפתח הבנה מעמיקה של מכלול היבטים הקשורים לחינוך, ולטכנולוגיה ולקשרי הגומלין בין טכנולוגיות בחינוך ובין תהליכים חינוכיים. בוגרי התוכנית זכאים לתואר שני בטכנולוגיות בחינוך.

בתוכנית לטכנולוגיות בחינוך אפשרות להתמחות ביזמות וחדשנות: 

בתוכנית לטכנולוגיות בחינוך אפשרות להתמחות ביזמות וחדשנות: שיתוף פעולה עם המעבדות לחדשנות וליזמות (HIL). בהתמחות תתמקדו בשנת הלימודים הראשונה בעיצוב ובפיתוח של סביבת למידה חדשנית המציעה מענה לאתגר חברתי סביבתי מעולם החינוך. בהמשך, תבחנו כיצד ניתן לפתח מיזם חינוכי על בסיס סביבה זו. התהליך מלווה על ידי מומחים מהאקדמיה ומהתעשייה ומשלב היכרות עם מתודולוגיות מקובלות בעולם היזמות. בוגרי התוכנית זכאים לתואר שני בטכנולוגיות בחינוך, עם התמחות ביזמות וחדשנות.

מה ﬠושים/ות בוגרי/ות התוכנית?
בוגרי ובוגרות התוכנית משתלבים/ות במגוון תחומי תעסוקה במערכות חינוך פורמליות ובלתי פורמליות, במחלקות הדרכה של ארגונים ותעשיות ידע, בגופים המפתחים טכנולוגיות למידה, ובהוראה ובמחקר במכללות ובאוניברסיטאות. בוגרי ובוגרות התוכנית עובדים/ת, לדוגמה, כרכזי/ות תקשוב, מדריכי/ות תקשוב, מפתחי/ות הדרכה, מפתחי/ות תוכן דיגיטלי, מפתחי/ות משחקים, מטמיעי/ות תקשוב, מנהלים/ות של יחידות פיתוח והטמעה, מנהלי/ות בתי ספר, מרצים/ות במכללות ובאוניברסיטאות ועוד.
 
הכירו את סגל התוכנית
התכנית היא הגדולה מסוגה בארץ וכוללת מרצות ומרצים בעלי התמחויות מגוונות (פירוט חלקי): פרופ' יעל קלי (עיצוב סביבות למידה מוגברות טכנולוגיה, גישות חדשניות לגישור בין אקדמיה ושדה במדעי הלמידה, מדע אזרחי), פרופ' דני בן-צבי (קהילות למידה, חשיבה סטטיסטית, מודלים ומידול סטטיסטי), פרופ׳ שרונה ט. לוי (חשיבה מחשובית, מודלים וסימולציות, למידה של מערכות מורכבות), פרופ' שרית ברזלי (אוריינות דיגיטלית, למידה מבוססת משחק, חשיבה מסדר גבוה ומטקוגניציה, למידת מולטימדיה), פרופ' אורן גולן (חקר תרבויות האינטרנט והמדיה החדשה, חינוך בלתי פורמלי), ד"ר יותם הוד (מרחבי למידה עתידיים וקהילות הומניות בונות ידע), ד"ר אורנית שגיא (מדע אזרחי והמורה כמעצב/ת סביבות למידה). חלק ממרצי התוכנית מנחים גם לימודים לתואר שלישי (דוקטורט).